VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Při poslední havárii v podjezdu byl v ohrožení také život motoristy

OSTRAVA - Vybudování signalizačního zařízení u nechvalně proslulého železničního podjezdu v Ostravě-Přívoze je více než akutní. Desítky aut

21.11.2007
SDÍLEJ:

Kamion uvízl mod mostem v Ostravě-PřívozeFoto: HZS Ostrava

Každým rokem zde uvíznou desítky nákladních vozidel, jejichž řidiči špatně odhadli výšku. Většinou stačí vypuštění pneumatik a opatrné vycouvání, někdy je však nutná i pomoc hasičů se speciální vyprošťovací technikou. „Ročně jde zhruba o deset výjezdů,“ řekl mluvčí moravskoslezských hasičů Petr Kůdela.

Havárie vesměs končívají zdemolovanými kabinami nebo poškozeným nákladem. Poslední havárie z druhé poloviny toho měsíce však mohla dopadnout tragicky. Do kamionu „šprajcnutého“ v podjezdu narazilo osobní auto. Hrůzostrašně vypadající karambol se naštěstí obešel „jen“ lehčím zraněním hlavy.

Řidič v šoku

Drama začalo ve chvíli, kdy v podjezdu zůstal stát zahraniční kamion Scania, Řidič vyvázl bez zranění, zcela si však zničil návěs. „Hůře dopadl řidič osobního auta Renault 19, které jelo za kamionem. Muž nestihl zabrzdit a vozidlo se doslova nabodlo na zbytky konstrukce návěsu Scanie,“ uvedl Kůdela s tím, že motorista utrpěl poranění hlavy. V šoku vylezl z auta a utekl na blízkou benzínovou pumpu. Po příjezdu sanitky byl ošetřen a odvezen do nemocnice.

Hasiči renault odtáhli na okraj silnice a kamion vyprostili pomoci tatry.

Signalizace

„Již delší dobu upozorňujeme na vážné situace, které zmíněný železniční most způsobuje méně pozorným řidičům nákladních aut v obou směrech silnice,“ prohlásil Kůdela, podle kterého by řešením mohla být urychlená instalace výstražné signalizace, o níž před časem jednalo vedení města Ostravy.

O instalaci před časem rozhodli ostravští radní, a to i přesto, že komunikace pod podjezdem nepatří městu, nýbrž ji spravuje Moravskoslezský kraj. Signalizace bude řidiče upozorňovat na to, jak maximálně může být vysoké auto, aby podjezdem bezpečně projelo. „Rozhodli jsme zadat veřejnou zakázku malého rozsahu na vypracování projektové dokumentace společnosti Argo Automatizace.

Cena za dokumentaci by neměla překročit 120 tisíc korun. Celkově bude stavba mnohem dražší, uvedl nedávno primátor Ostravy Petr Kajnar s tím, že signalizace by mohla začít sloužit příští rok.

Zatím jen značky

Na záludný podjezd zatím upozorňují pouze dopravní značky oznamující, že prostřední pruh vyhrazený tramvajovým soupravám a kamionům umožňuje průjezd vozidel do výšky 3,8 metru, boční pruhy jsou pak určeny automobilům do maximální výšky 3,3 metru.

21.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Pondělní tragická nehoda si vyžádala život motorkáře

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

/TÉMA DENÍKU, ROZHOVOR/ Ve velmi tíživé situaci se nachází ostravská strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group. Impérium Jana Světlíka prochází náročnou restrukturalizací a bojuje o přežití. Některé z dceřiných společností, jako naposledy Vítkovice Power Engineering, už skončily v konkurzu, ty životaschopné vedení holdingu zeštíhluje a snaží se jim udat nový směr. Dokáže se tradiční značka Vítkovice, která má příští rok slavit 190 let od založení, nakonec odrazit ode dna? Může Jan Světlík ještě vidět světlo na konci tunelu?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení