Není dokonce vyloučeno, že za sebou nechá i rok 2006, kdy na železnici za celých dvanáct měsíců vyhaslo 209 životů. Tehdy byla poprvé překonána hranice dvou set mrtvých.

Na kolejích umírají sebevrazi, některá neštěstí padají i na vrub neopatrnosti, opilosti nebo nesmyslnému hazardování.

„Ve většině případů dochází k těmto mimořádným událostem na místech, která jsou ze zákona veřejnosti nepřístupná. Lidé si často plně neuvědomují, jaké nebezpečí jim na železnici hrozí, pokud nebudou dodržovat platné právní předpisy, a riskují svůj život nezodpovědným chováním,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Více se umíralo i v Moravskos­lezském kraji, kde Drážní inspekce oproti předchozím rokům zaznamenala výrazný nárůst. Zatím je hlášeno devětadvacet mrtvých a sedm těžce zraněných.

Tabulka

Jen v listopadu na moravskoslezských kolejích vyhasly čtyři životy. Dvě tragédie se staly během posledního listopadového víkendu v Ostravě. K první i došlo v areálu Hlavního nádraží v Ostravě. Pracovník Českých drah nad ránem oznámil, že v kolejišti nalezl bezvládné tělo. Podobné neštěstí se stalo také na nádraží v Ostravě-Vítkovicích. Vlak zde zachytil ženu, která utrpěla mnohočetná závažná poranění. Zemřela ještě před příjezdem záchranářů.

Srážka s vlakem patří mezi poměrně časté sebevražedné způsoby. Se životem chtěl takto před několika týdny skoncovat i třiatřicetiletý muž, kterého v Ostravě na poslední chvíli zachránila policejní hlídka. Tu přivolal strojvůdce, který zaregistroval člověka, který zničehonic vběhl do kolejiště a vzápětí vyskočil. Vše nasvědčovalo tomu, že sbírá odvahu k sebevraždě. Policisté ihned vyrazili na místo. Zde zahlédli muže sedícího v kolejišti, po kterém v té chvíli přijížděl další vlak. Ochránci zákona zoufalce na poslední chvíli strhli mimo kolejiště.

Srážky vlaku s člověkem v České republice