Velmi tvrdá a rychlá trať měla tatrovkám vyhovovat, neboť kladla značné nároky na akceleraci vozu. Už v polovině sekce Aleš Loprais předjel Marcela Van Vlieta a zhruba deset kilometrů před koncem i Van Ginkela. Speciálku vyhrál dosud famózně a elegantně jedoucí Stacey, ale frenštátský pilot na něj ztratil jen necelých pět minut.

„Pátá etapa nám zkrátka vyšla, i když bychom možná mohli ještě kousek přidat. Do další etapy budeme startovat hned za Staceym, což je dobré, musíme se snažit dál,“ řekl v cíli Aleš Loprais.

V celkovém pořadí se Aleš usadil na třetí pozici, když jeho hlavní soupeři včera mnoho štěstí neměli. Van Eerd s Dafem měl technické problémy a do cíle dojížděl s hodinovým zpožděním, Marek Spáčil ztratil přes půl hodiny a Martin Macík speciálku nedokončil.

Brazilec André De Azevedo z příborského Letka Racing Teamu měl včera problémy s brzdami. „Už na pětašedesátém kilometru hlásil, že brzdy vadnou. Dalo se to čekat, protože nové neprohřáté obložení takový nápor nevydrží. Museli jsme tedy trošku zvolnit, daleko víc brzdit motorem a dávat větší pozor. Ve výsledku to zas tak nevadilo, protože stejné problémy měly všechny kamiony. V cíli jsme se tedy opět s Petrem pustili do výměny obložení. Bylo brzo odpoledne, takže jsme to v pohodovém tempu stihli poměrně rychle. Jiné komplikace s autem nebyly, a my jsme tak dnes zažili první volnější večer,“ uvedl Azevedův mechanik Jaromír Martinec.

Podvečerní sekce byla pro kamiony z bezpečnostních důvodů zrušena.