Připraven je i jejich stroj, kvarteto Čechů vyrazí na trať s vyladěným BMW 130i, který má pod kapotou motor o výkonu 2988 cc. „Cesta do Dubaje nebyla jednoduchá, kvůli počasí a velkým útrapám jsme s Marcelem Kusínem na autodrom dorazili minulý čtvrtek. Od té doby jsme se prakticky vůbec nezastavili, pořád makáme na přípravě auta,“ hlásí přímo ze Spojených arabských emirátů ostravský autovyslanec.

Zbývající duo týmu, jenž mimochodem čítá dohromady i s doprovodem20 lidí, dorazilo ještě o něco později. „Štěpán Ládík a Petr Fulín dojeli v pondělí a i je jsme hned zapřáhli do přípravy. Ta probíhá v počasí pro lidi z Česka nepředstavitelném – svítí sluníčko a teploměr se zastavuje těsně pod30 stupni,“ rýpne si Válek z vyhřáté Dubaje.

Fulín nahradil Skoupila


Pro Válka a Kusína půjde v nastávajícím závodním maratonu o návrat na známá místa. Před dvěma lety ve společnosti Petra Kačírka a Matěje Kotrby dojeli ve své třídě na konečné vynikající třetí pozici. Není třeba dodávat, že stejné umístění je jejich minimálním cílem i pro letošní pátý ročník. Kromě toho oba zkušení piloti na zdejším okruhu už pravidelně jezdívají zdejší okruhový šampionát.

K&K Racing Team měl mít původně poněkud jiné složení, ale nakonec se místo okruhového závodníka Jiřího Skoupila ke trojici Válek, Kusín a Ládík přidal plzeňský extrajezdec Petr Fulín. „Když Péťa projevil zájem zúčastnit se čtyřiadvaceti­hodinovky, nebylo co řešit. Vždyť všichni, kdo dění na automobilových okruzích sledují, vědí, že loni patřil mezi elitní závodníky. Nám teď už nezbývá než doufat, že naše BMW mu ‚sedne do ruky‘,“ vysvětluje ostravský Petr Válek změnu plánů.

Startovat bude na osmdesát speciálů


Zanedlouho třiatřicetiletý Plasan (Plasy jsou obec na sever od Plzně) se po úspěšných vystoupeních v domácím seriálu Škoda Octavia Cupu loni postavil na evropská kolbiště v rámci Seat Leon Supercopa. Dravec ze západu Čech v klání dosáhl na konečné osmé místo, devětkrát se dostal mezi elitní desítku a celoroční úsilí korunoval vítězstvím na německém Oscherslebenu. „Minulá sezona se mi zřejmě povedla, a to přesto, že jsem jezdil na nových a neosahaných okruzích,“ netají Fulín spokojenost s rokem 2009.

Čtvrtý do party bude Štěpán Ládík, který je znám nejen jako jezdec na okruzích, ale také se zúčastňuje rallye závodů. Ačkoliv dlouhé roky usedal za volant škodováckých automobilů, zkušenosti s BMW mu nescházejí. Jen ještě ani jednou nestartoval ve čtyřiadvaceti­hodinovce.

Na startovní rošt – 24H Dubai se rozjede v pátek v deset hodin středoevropského času – by se podle posledních zpráv mělo postavit 78 okruhových speciálů. Kromě českého K&K Racing Teamu se v Dubaji představí také slovenský tým ARC Bratislava, který bude usilovat o co nejlepší umístění Porsche GT3. Čtveřice Miroslav Konopka, Oliver Morley (Anglie), Sean Edwards (Anglie) a Richard Cvörnjek (Rakousko) by však přímými konkurenty Čechů být neměla. Startují totiž ve třídě A6, zatímco Válek a spol. jsou registrováni jako jedna z pěti posádek třídy A4. Jejich velkými rivaly budou Brunswick Automotive 2, Duwo Racing, Team Black Falcon 2 a japonský Team 930 Rush.