VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motorističtí fanoušci v Ostravě na nohou. Vrchol sezony je tady!

Na přírodním okruhu v Radvanicích se už o tomto víkendu v dalším dílu mistrovství ČR představí česká elita včetně hvězdného Michala Dokoupila

7.7.2014 5 AKTUALIZOVÁNO 8.7.2014
SDÍLEJ:

Okruh Františka Bartoše v RadvanicíchFoto: Deník/Lukáš Kaboň

Dvanáct měsíců uběhlo jako voda a už v sobotu tak oživí celé Radvanice zvuk motorů a pach benzínu. Na okruhu Františka Bartoše se chystá jedna z nejvýznamnějších motoristických akcí v kraji.

SOUTĚŽ DENÍKU UKONČENAVýherci byli vyrozuměni
e-mailem.

Stejně jako v minulých letech, tak ani letos nebudou ve startovním poli chybět zajímavá jména. Do Radvanic má namířeno nejen řada českých jezdců, ale rovněž i závodníci ze zahraničí. Vždyť loni či předloni závodili jezdci až z jedenácti zemí a ani v tomto roce by nemuselo být daleko od tohoto čísla.
„Navíc se mohou diváci těšit na Michala „Indi" Dokoupila," láká diváky na zřejmě největší hvězdu víkendu předseda pořádajícího klubu RABA Motosport Richard Bílý, který se sám představí v závodě sidecar.

Právě jezdec týmu Motopoint Indi Racing Team Michal Dokoupil se totiž před měsícem vrátil z nejtěžšího silničního závodu na světě, Tourist Trophy Isle of Man, kde zaznamenal obrovský úspěch. A to nejen pro sebe, ale vůbec český motorismus.

V supersportovém závodě totiž obsadil skvělou třináctou příčku. Ve třídě TT Lightweight se pak vlezl dokonce do desítky. Za oba své výkony tak získal velmi ceněného stříbrného Merkura.

„Stříbrného Merkura jsem získat chtěl, ale netušil jsem, že z toho bude 13. místo. Navíc mezi netovárními jezdci, kterých bylo až osmdesát, jsem skončil třetí, což je famózní," řekl po závodě Dokoupil.

Teď se však orientuje na závod v Radvanicích, kde obhajuje prvenství ve třídě Twin a druhé místo v kubatuře do 600 ccm. Má tak co oplácet Martinu Holoubkovi, který jej před rokem ve velmi vyrovnaném souboji porazil. „Do Radvanic se už těším. Uvidíme, jaké výsledky tam udělám tentokrát," uvádí Dokoupil.

Konkurence však bude těžká. Na startu kromě Holoubka nebude chybět ani Němec Wolgang Schuster či loni třetí Marek Červený. Silní zahraniční jezdci se představí i v jiných třídách, jako třeba ve „stopětadvacítkách" Švéd Anders Larsson.

Dále pak bude k vidění na dvanáct posádek sidecar. Navíc do závodů nezasáhnou pouze muži, ale na startech se objeví také zástupci druhého pohlaví. „Mezi ženami stojí za zmínku závodnice jako Veronika Hankocyová, Zdeňka Kučerová či Tereza Poláková," představuje závodnice, které patří k nejlepším u nás, Richard Bílý.

Obsazení je tak výborné. Bílý tak spolu s pořadateli věří, že si do Radvanic najde cestu také řada fanoušků (nejen) motorismu. Velmi záležet však bude na počasí, které zvlášť v prvních ročnících moc nepřálo.

„Mezi jezdci je tento okruh oblíbený, diváci si tuto akci také pochvalují, takže věříme, že se víkend vydaří," uzavírá předseda RABA Motosport Richard Bílý.

PROGRAM  závodního víkendu v Radvanicích

Trénink, sobota 12. 7. 2014

Klasik 175+Klasik 250 9.05 – 9.25
125GP+250GP+250 SP 9.40 – 10.05
Sidecary 10.20 – 10.40
Klasik 350+500+750 10.55 – 11.15
Do 600 ccm 11.30 – 11.55
125 SP 12.10 – 12.35
Supermono+V-Twin 12.50 – 13.20
PŘESTÁVKA 13.20 – 14.00
Klasik 175+Klasik 250 14.00 – 14.20
125GP+250GP+250 SP 14.35 – 15.00
Sidecary 15.15 – 15.35
Klasik 350+500+750 15.50 – 16.10
Do 600 ccm 16.25 – 16.50
125 SP 17.05 – 17.30
Supermono+V-Twin 17.45 – 18.45

Závodní den, neděle 13. 7. 2014
Warm up - Do 600 ccm 9.05 – 9.15
Warm up - Supermono+Twin 9.25 – 9.35
Slavnostní zahájení závodu 9.45 – 10.00
Klasik 175+Klasik 250 10.15 (8 kol – 28 km)
125GP+250GP+250SP 11,10 (10 kol – 35 km)
Sidecary 12,05 (20 minut)
Klasik 350+500+750 13.05 (8 kol – 28 km)
Do 600ccm 14.05 (12 kol – 42 km)
125 SP 15.05 (10 kol – 35 km)
Doprovodný program 15.30 – 16.15
Supermono+V-Twin 16.40 (10 kol – 35 km) 

Okruh Františka Bartoše

Je to přírodní technická trať dlouhá 3500 metrů, která je vedena přes městskou část Ostrava-Radvanice a Slezská Ostrava po ulicích Radvanická, Pikartská, Trnkovecká. Start a cíl je v ulici Pastrňáková a v tomto prostoru jsou umístěny boxy. Závody se jedou proti směru hodinových ručiček.

Další údaje o trati

Maximální šířka trati: 8 metrů
Minimální šířka trati: 6 metrů
Převýšení: 28 metrů
Počet levotočivých zatáček: 10
Počet pravotočivých zatáček: 6
Počet retardérů: 2
Povrch okruhu: jednotný asfaltový koberec
Pole position: na levé straně startovního roštu

Autor: David Hekele

7.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Deník - Naši prvňáci

Tento týden představíme školáky z ostravských ZŠ Ukrajinská a Na Mlýnici

Ilustrační foto

Laser ukázal, že firma šetřila na asfaltu. Silnici zřejmě opraví znovu

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

VOLEBNÍ GULÁŠ: Babiš do Ostravy nepřijel aneb Malé politické faux-pas s úsměvem

Volební dvojka regionální TOP 09 dorazila v pondělí na porubské Alšovo náměstí dříve, než moravskoslezští lídři hnutí ANO, které zde pořádalo setkání s občany.

VOLEBNÍ GULÁŠ: Komunisté z 36 kandidátů vysílají „do boje“ hned 11 žen

Do Ostravy na závěrečný tiskový brífink KSČM nedorazil předseda Ústředního výboru (ÚV) Vojtěch Filip ani jednička krajské kandidátky Leo Luzar. Právě na návrh komunistů se totiž v pondělí konalo mimořádně zasedání poslanců v otázce lithia, respektive umožnění dobývání dobývání této rudy na Cínovci prospektory z Austrálie.

Po tragické nehodě zůstávají Dlouhé stráně mimo provoz

Těžkým technickým ořiškem zůstává vyproštění havarovaného jeřábu z dolní nádrže přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení