VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj se účinněji prosazuje v cestovních ruchu, přibývá turistů

OSTRAVA - Výzkum spokojenosti a názorů pěti set návštěvníků kraje ze srpna letošního roku, který prováděla ostravská agentura Datamar, ukázal, že zhruba devadesát procent lidí, kteří letos do regionu zavítali, se chce vrátit.

13.9.2007
SDÍLEJ:

Začaly víkendové exkurze do Dolní oblasti VítkovicFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Přibližně čtyřiaosmdesát procent turistů je pak ochotných návštěvu přírodních lokalit, pamětihodností a zajímavostí na severu Moravy a ve Slezsku doporučit svým známým. „Strategie kraje je postavená na podpoře cestovního ruchu ve vybraných lokalitách, jako jsou například Osoblažsko, Bruntálsko, Krnovsko, Slezská Harta, Rýmařovsko, Praděd, Lysá hora, Pustevny či technické památky. Mimo to jdeme cestou oslovení potenciálních návěsníků ve vybraných destinacích Evropy a pro domácí i zahraniční turisty sestavujeme ucelenou nabídku možností kraje v oblasti cestovního ruchu – balíčky atraktivních možností pro volný čas, regeneraci i mírně adrenalinový sport,“ shrnul Pavel Drobil (ODS), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro ekonomický rozvoj.

Kraj hodlá pokračovat v propagaci, kterou letos zahájil v Holandsku. Navíc chce do zviditelnění regionu zapojit co nejvíce veřejných i soukromých subjektů. „K tomu slouží takzvaný Corporate Design Manual, což je dokument, který vznikl jako součást marketingu a jeho úkolem je sjednotit vizuální styl kraje a komunikovat jednotně i v oblasti cestovního ruchu,“ uvedl Drobil, podle kterého se od loňska zvýšil počet turistů směřující do regionu o více než patnáct procent, což je nejvyšší růst v rámci celé ČR.

Manuál stál kraj 700 tisíc korun. Do podpory cestovního ruchu a motivace turistů k cestám na sever Moravy a do Slezska letos vložil kraj zhruba třicet milionů korun. Jednalo se především o investice do zvýšení standardu služeb a výdaje na marketing a komunikaci. „Loni to bylo 110 milionů korun, ale většina peněz šla do mošnovského letiště, které se od loňského roku jmenuje podle Leoše Janáčka,“ zdůraznil Drobil.

Také město Ostrava se podílelo na marketingové komunikaci regionu v Holandsku. „Uvědomujeme si, že pro zahraniční návštěvníky mohou být velmi zajímavé technické památky a průmyslová tradice krajské metropole. Zejména Dolní oblast Vítkovic, ale také Hornické muzeum na Landeku, Důl Michal i halda Ema,“ sdělil Lukáš Ženatý (ODS), náměstek primátora pro majetek a finance s tím, že zájem turistů se bude pravděpodobně dále zvyšovat.

„V Ostravě se nyní staví několik hotelů. V případě, že by nebyl u turistů, jak z tuzemska, tak zahraničí o návštěvu kraje zájem, jistě by se hoteliéři k tomuto kroku neuchylovali,“ doplnil Ženatý. Všech těchto skutečností hodlají kraj a jeho metropole využít ke své další propagaci. Jednu z možností budou mít už na začátku příštího roku na mezinárodního veletrhu cestovního ruchu v Mnichově.

13.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útočník Vítkovic Jakub Lev.

Lev se poprvé trefil za Vítkovice, Ostravané v Langnau slavily

Soud mladíkovi vyměřil dvanáct let žaláře.
9

Tragédii odstartovala hádka o dvě stě korun za sexuální služby

Za seniory z Košic v Porubě nastoupili otec i teta tenistky Martiny Hingisové

/FOTOGALERIE/ Teta slavné tenistky Martiny Hingisové Mária Sajdaková se her seniorů zúčastnila už poosmé, bezkonkurenčně nejlepším účastníkem tenisové části her byl ovšem její bratr, otec Martiny, Karol Hingis.    

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Ostrava zřejmě o své kukuřičné bludiště přijde. Je údajně nejhorší ze všech!

/FOTOGALERIE/ Kukuřičné bludiště - můžete se v něm ztratit, ale i pobavit. Ostravský labyrint u Staré Bělé nabízí asi tři kilometry propletených cest. To, co zevnitř nepůsobí nikterak neobvykle, vytváří při pohledu shora zajímavý obrazec. Bludišti dominují kladiva v jeho středu. 

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

/TÉMA DENÍKU, ROZHOVOR/ Ve velmi tíživé situaci se nachází ostravská strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group. Impérium Jana Světlíka prochází náročnou restrukturalizací a bojuje o přežití. Některé z dceřiných společností, jako naposledy Vítkovice Power Engineering, už skončily v konkurzu, ty životaschopné vedení holdingu zeštíhluje a snaží se jim udat nový směr. Dokáže se tradiční značka Vítkovice, která má příští rok slavit 190 let od založení, nakonec odrazit ode dna? Může Jan Světlík ještě vidět světlo na konci tunelu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení