VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nabídka biopotravin je rok od roku vyšší, zákazníci o ně mají stále větší zájem

OSTRAVA - Velcí obchodníci začínají rozšiřovat nabídku bioproduktů. Například v obchodech Albert a Hypernova v posledních třech letech narostl prodej biopotravin o třicet až čtyřicet procent.

1.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archív

Podle Libora Kytýra, ředitele komunikace společnosti Ahold, která obchody v České republice provozuje, si lidé z bioproduktů hodně vybírají luštěniny, mouku a mléčné výrobky. „Největší zájem o bio produkty zaznamenáváme především ve větších městech. V prodejnách Albert a Hypernova v současnosti nabízíme 160 kategorií bio potravin. Do budoucna předpokládáme další růst zájmu českých zákazníků o bioprodukty. Proto plánujeme další rozšíření nabídky biopotravin."

Vedoucí oddělení marketingu společnosti Plus - Discount David Kolář uvedl, že v průběhu září se v obchodech tohoto řetězce výrazněji nezměnila poptávka po biopotravinách. „Měsíc biopotravin se odehrává hlavně na farmách a také například formou různých ochutnávek. I v našich obchodech se uskutečnily ochutnávky biopotravin.

Do vybraných prodejen po celé České republice jezdila přední odbornice na zdravou výživu, která informovala zákazníky o výhodách zdravého způsobu života. Jaké změny v prodeji biopotravin jsou v posledním měsíci na Ostravsku? Z nabídky bioproduktů je největší zájem o jogurty, mrkev, cherry rajčata, brambory a mléko. „Zákazníci si podle našich zkušeností biopotraviny vybírají pro jejich kvalitu, nemalou roli hraje i jejich dobrá chuť. Biopotraviny nabízíme ve všech našich 137 prodejnách po celé republice,“ dodal Kolář.

Zájem o biopotraviny roste i v prodejnách Tesco. Podle mluvčí společnosti Jany Matouškové vzrůstá každým rokem poptávka o několik desítek procent. „Dosud jsme zákazníkům nabízeli výrobky od různých dodavatelů, nyní přicházíme s vlastní řadou biopotravin. Ty začneme prodávat desátého října pod značkou Tesco Organic. Jedná se o 128 výrobků z oblasti čerstvých i trvanlivých potravin. Celkem tedy budeme našim zákazníkům nabízet okolo 250 biopotravin,“ upřesnila Matoušková.

Podle ní vzrůstá mezi zákazníky o bioprodukci zájem také díky větší osvětě. Největší zájem o bioprodukty se v Tesku projevuje při nákupu mléčných výrobků, hlavně pak o samotné mléko a jogurty. „Velká poptávka je také po mase z ekologických chovů. Žádané je hodně hlavně biohovězí. Zákazníci více nakupují rovněž biocereálie a müsli, zvyšuje se i nákup bioovoce a zeleniny, jejichž sortiment se rozrůstá,“ dodala Matoušková. I podle zkušeností obchodníků v Tesku je největší zájem o biopotraviny ve větších městech, jako jsou Praha, Brno, Ostrava.

Průměrně utratíme za biopotraviny méně než stokorunu

Tuzemský trh s biopotravinami sice každým rokem roste, na celkové spotřebě potravin v republice se ale podle odhadů stále podílí jen v řádu desetin procent. Za biopotraviny loni lidé v ČR utratili podle odhadů přes tři čtvrtě miliardy korun. Výraznému nárůstu prodejů pomohla rozšiřující se nabídka biopotravin v některých obchodních řetězcích. V supermarketech a hypermarketech tuzemští zákazníci nakoupí necelé dvě třetiny množství biopotravin.

Prodejny zdravé výživy a bioproduktů se na prodeji podílejí necelou třetinou, několika procenty se na prodeji podílejí i sami ekologičtí farmáři. Obchodník, který na severovýchodě republiky nabízí ekologicky produkované výrobky včetně ovoce a zeleniny, navíc míní, že nárůst prodeje tohoto zboží v supermarketech nebude tak strmý a trvalý. „Také jsem si už stačil všimnout, že se v různých obchodech začaly více objevovat biovýrobky. Podle toho, co jsem vypozoroval, jde hlavně o dovozové zboží. Myslím si, že časem i v těchto marketech poptávka postupem času trochu opadne. Konkurence je určitě zdravá, ale spíše jsem zastáncem toho, aby se na pulty tuzemských obchodů dostávala hlavně biozelenina a ovoce od našich zemědělců,“ dodal ekofarmář.

1.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Hučín se svou žalobou opět neuspěl.
5

U soudu v Ostravě bylo rušno. Hučín opět neuspěl se žalobou proti Hradílkovi

Šenovský podnik VOP CZ představil dvě bojová vozidla vyáběná ve spolupráci se společností NIMR Automotive.
10

Novinka ve stáji VOP CZ: NIMR zvládá i nejtěžší terény

Zelené autobusy FlixBusu spojí Ostravu s Krakovem a Katovicemi

FlixBus, evropský poskytovatel mobility s největší meziměstskou autobusovou sítí v Evropě, nabízí nová spojení z Olomouce a Ostravy. Zelené autobusy FlixBusu spojují přímo obě města s polskými destinacemi Krakovem a Katovicemi.

Soud rozhodl o zrušení údajného doněckého zastoupení v Ostravě

O zrušení Zastupitelského centra Doněcké lidové republiky otevřeného loni v září v Ostravě, rozhodl ve středu ostravský krajský soud.

Akcie OKD byly při privatizaci podhodnocené, potvrdil posudek

Revizní posudek uvádí, že akcie důlní OKD byly při privatizaci v roce 2004 oceněny chybně. Znalec Rudolf Doucha ze společnosti Vox Consult údajně tehdy nezapočítal mimo jiné 23 dceřiných společností a další majetek. Posudek je podle Lidových novin (LN) u Obvodního soudu pro Prahu 2, další jednání je stanoveno na 19. července.

OBRAZEM: Masarykovo náměstí v centru Ostravy v obležení studentů

/FOTOGALERIE/ Stovky studentů z ostravských středních škol se v úterý utkaly ve velkolepé bitvě O pohár Ostravské univerzity na Masarykově náměstí v Ostravě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies