VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přepravovat produkci po vodě by se velkým firmám zamlouvalo

Ostrava - Společnost Evraz Vítkovice Steel zvíce než devadesáti procent využívá pro dopravu svých výrobků železnici. Jejich přeprava po vodní cestě by jim z řady důvodů vyhovovala. Podobné je to i ve společností Vítkovice Holding.

29.1.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Pech

„Železnice má své nesporné výhody, ale potýkáme se často snedostatkem vhodných vozů pro naše účely. To pak doháníme zvýšeným úsilím našich lidí vorganizaci logistiky přepravy. Ipřes tyto problémy je pro nás železnice stále stěžejní formou dopravy. Zpohledu ceny iekologie je vporovnání se silniční dopravou výhodnější, ale určitě se nemůže vmnoha ohledech vyrovnat dopravě po vodě,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel firmy VladimírBail.

Zpohledu ceny iekologie je podle něj vodní přeprava iproti silniční ve výhodě. „Velká část naší konkurence má výrobní závody vmístech, ke kterým dosahují splavitelné vodní toky nebo přímo moře. Celý logistický řetězec je pak velmi efektivní a přináší konkurenci nesporné výhody. Pokud by se podařilo splavnit řeku Odru při současném zachování výhod ulodní dopravy, určitě bychom neřekli takové možnosti ne. Využití tohoto způsobu dopravu pro naše účely by bylo přínosem,“ odpověděl na dotaz generální ředitel Evraz VítkoviceSteel.

Také ve společnosti Vítkovice Holding by možnost využívat kpřepravě výrobků lodní cestu přivítali. „Hlavně upřepravy obřích součástek se často setkáváme se složitým plánováním tras. Dost časté jsou obtíže například uprůjezdu měst, kde jsou trolejbusová nebo tramvajová vedení. Naše velké náklady pod nimi často neprojedou,“ uvedla mediální zástupkyně Eva Kijonková. Podle generálního ředitele strojírenské firmy holdingu, Vítkovice Heavy Machinery Milana Beňka, by firma splavnění Odry určitě podporovala.

Vminulých letech se okanálu mluvilo ivsouvislosti splánem na zprovoznění nadnárodní průmyslové zóny vnedalekých polských Gorzycích. Hovořilo se orealizaci oderské vodní cesty vúseku Ostrava-Kozle. Kanál Dunaj-Odra-Labe by spojoval uvedené řeky pro lodní dopravu. Už před šesti sty lety sním přišel český panovník KarelIV.

Vláda však stavební uzávěry na projekt kanálu Dunaj-Odra-Labe.pravděpodobně zruší. Oprodloužení stavebních uzávěr například žádalo ministerstvo dopravy. Vláda mu ale nevyhověla, a naopak zrušila meziresortní komisi, která oprodloužení stavebních uzávěr rovněž usilovala. Topolánek pověřil šest ministrů, aby do dvou měsíců rozhodli, jak dál postupovat.

Autor: Břetislav Lapisz

29.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Majitel strojírenské skupiny Vítkovice Jan Světlík.
10

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Stavba za osmnáct milionů korun by měla zajistit bezpečný průjezd mezi oběma městy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení