Například Daniela Michnová zprodejny hraček vostravském obchodním domě Laso přirovnává současný cvrkot vobchodě ktomu předvánočnímu. „Lidé teď chodí opravdu více, přijde mi to, jako když se kupují dárky na Vánoce. Idenní obraty tomu napovídají,“ uvedla Michnová stím, že na odbyt jdou zejména plyšové hračky a polštářky.

Na nezájem nakupujících si nemohou stěžovat ani vpapírnictví Mikeska na Masarykově náměstí vOstravě. „Lidé si chodí pro přání, kupují se dárkové tašky, mašle, papíry nebo malé knížečky,“ uvedla prodávající. Také výloha prodejny textilu na Poštovní ulici je plná valentýnského zboží– například trenýrek se zamilovanými nápisy. „Pro ty tu chodí hlavně mladé ženy,“ konstatovala prodavačka stím, že naopak muži prádlo pro dámy tak často nenakupují.

Podle tiskového mluvčího prodejen Albert a Hypernova Libora Kytýra jsou jednoznačným letošním hitem čokoládové bonboniéry, relaxační pěny do koupele, lahodná vína a umladší generace plyšové hračky. „Tento svátek je mezi našimi zákazníky rok od roku oblíbenější, což dokazuje nárůst prodeje cukrovinek, drobných dárků a květin vřádu desítek procent,“ informovalKytýr.

Také marketingová koordinátorka obchodního centra Futurum na Novinářské ulici Michaela Beňová uvedla, že řada obchodníků si pro zákazníky připravila kvůli svátku zamilovaných speciální zboží. „Je vidět, že se tento svátek už unás zabydlel. Frčí například spodní prádlo a textilie svalentýnskými motivy,“ uvedla Beňová. „Rozhodně ale neočekáváme, že nějak enormně vzroste návštěvnost,“ sdělila Beňová.

Prodejny květin očekávají největší nápor přímo na svátek svatého Valentýna, tedy ve čtvrtek. Nejvíce voblibě jsou podle odborníků rudé růže. „Na holandské burze kvůli svátku svatého Valentýna ceny růží vzrostly, opadesát až sto procent podle odrůdy,“ uvedl Miroslav Krygel, majitel ostravského květinářství Bedřiška. „My se ale snažíme udržet klienty po celý rok, proto je budeme nabízet za obvyklé ceny,“ dodal Krygel.