Přístroj, který ho vyšel na více než dvanáct tisíc korun, už měl totiž třikrát stejnou závadu. „Poprvé se to pokazilo po roce provozu. Pak se během osmi měsíců závada dvakrát opakovala. Proto žádám odstoupení od smlouvy a vrácení peněz,“ říká Seget. S obchodníkem se ale nemůže dohodnout.

S podobnými problémy se lidé ze Sdružení obrany spotřebitelů setkávají často. Jen za letošní první tři měsíce řešili v pobočkách v Moravskoslezském kraji přes sedm set dotazů. „Tolik už se nesetkáváme s problémy kolem spotřebního zboží, tedy oblečení či bot, tam už si lidé umějí poradit. Dotazy se nyní spíše přesouvají do oblasti elektroniky, bydlení, spotřebitelských úvěrů či nákupů aut, tedy k těm hodnotnějším věcem,“ uvedla Libuše Olivková, jedna ze zakládajících členů této poradenské organizace.

Sdružení obrany spotřebitelů funguje už patnáct let. V Moravskoslezském kraji ho lidé najdou kromě Ostravy také v Bohumíně a minimálně jednou za měsíc přijíždějí odborníci ze sdružení do Českého Těšína, Nového Jičína a nově nabízejí své služby i lidem z Frenštátu pod Radhoštěm.

Právě v sobotu na oslavu výročí zorganizovali v krajském sídle na Střelniční ulici v centru Ostravy den otevřených dveří. Například Mojmír Seget, který se přišel poradit, jak postupovat s reklamací kapesního počítače, si odnesl doporučení k soudnímu znalci, který se na tuto problematiku specializuje.

Nejen v sobotu, ale už zhruba měsíc pracovníky Sdružení obrany spotřebitelů nejvíce zaměstnávají dotazy lidí, kteří dostali dopis od společnosti Agira-Credit. Ta odkoupila pohledávky od Moravskočeského investičního fondu, který byl založen v Bohumíně. „Agira teď po lidech požaduje, aby vrátili dvanáct set padesát korun,“ uvedla Marcela Reichelová z ostravské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů. Šlo o vyplacenou zálohu na budoucí dividendy. „Názory právníků se trochu rozcházejí, ale většina radí neplatit. Hlavní věc je, že už je to promlčeno,“ sdělila Reichelová.