VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Největší loď na světě s kýlem z Vítkovice Steel vyplula

Ostrava - Independence of the Seas, jedna ze tří v současnosti největších osobních lodí na světě, vyplula v pondělí z anglického přístavu Southampton na svou historicky první plavbu.

13.5.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Na výstavbě lodi se podílela i společnost Evraz Vítkovice Steel. Ta dodala na stavbu lodi více než šest tisíc tun lodních plechů. „Na stavbu nejvíce namáhaných míst kýlu lodi pod čarou ponoru lodi jsme dodali přes šest tisíc tun plechů, což je přibližně čtvrtina celkové spotřeby plechů na tuto loď. Tato dodávka je součástí plnění rámcového kontraktu na 27 tisíc tun, který byl uzavřen na období druhého pololetí roku 2006 až konce roku 2007,” informoval generální ředitel společnosti Vladimír Bail.

Lodě Freedom of the Seas, Liberty of the Seas a Independence of the Seas jsou v současnosti největšími osobními loděmi na světě. Jsou dlouhé 339 metrů, široké 39 metrů, jejich tonáž je 154 tisíc tun a celkem pojmou pět tisíc pasažérů. Součástí vybavení je zóna s vodním parkem, bazénem s protiproudem, dětským brouzdalištěm a obří vodní skluzavkou. Celkem zde proudí 530 tun vody.

V budoucnu se největšími osobními loděmi stanou plavidla třídy Genesis, která budou 360 metrů dlouhá, 47 metrů široká, s tonáží 220 tisíc tun. Ta pojmou celkem 8,4 tisícovky lidí. Také na stavbu těchto lodí bude dodávat plechy ze své produkce společnost Vítkovice Steel.

Autor: Břetislav Lapisz

13.5.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Pondělní tragická nehoda si vyžádala život motorkáře

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

/TÉMA DENÍKU, ROZHOVOR/ Ve velmi tíživé situaci se nachází ostravská strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group. Impérium Jana Světlíka prochází náročnou restrukturalizací a bojuje o přežití. Některé z dceřiných společností, jako naposledy Vítkovice Power Engineering, už skončily v konkurzu, ty životaschopné vedení holdingu zeštíhluje a snaží se jim udat nový směr. Dokáže se tradiční značka Vítkovice, která má příští rok slavit 190 let od založení, nakonec odrazit ode dna? Může Jan Světlík ještě vidět světlo na konci tunelu?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení