Její provozovatel Ronald Exenberger říká, že i za poměrně krátkou dobu existence si už vinotéka našla svou klientelu.

„A ta je hodně různorodá. Někdy jde o lidi, kteří vůbec nehledí na to, kolik peněz utratí. Chodí k nám i zákazníci, kteří naopak nezakrývají, že by i třeba při korunovém či jiném mírném zvýšení ceny litru vína zřejmě šli někam jinam,“ vysvětluje provozovatel vinotéky. Podle něj se vzhledem k délce působení v Ostravě zatím nedá porovnávat, zda a jak případně se na počtu zákazníků projevila hospodářská krize.

Lahvové víno vede


Vinotéku nejen zásobuje, ale také ji vybavilo i zařízením toskánské rodinné vinařství Natale Gini. To má své vinotéky od Číny po východní pobřeží USA. „Pro vinotéku, která stojí v Ostravě, jsme zvolili lehce moderní styl. Zákazník u nás najde nejen velmi širokou nabídku kvalitních toskánských vín, ale také víno, které prodáváme z vlastních nerezových tanků. Je pochopitelné, že každý zákazník je jiný a hledá u nás to, co mu vyhovuje nejvíce. Zatím je ale přesto poznat, že víno v lahvích nakupují zákazníci daleko více,“ říká provozovatel toskánské vinotéky v Ostravě.

Podle něj si zákazníci do toskánské vinotéky už našli cestu i přesto, že není přímo v centru města. „Má to i své výhody. Například odběratelé by při nakládání vín někde v centru třeba v úzké ulici či na pěší zóně mohli jen těžko zůstat stát s autem delší dobu,“ dodal Exenberger.

Podle něj se část zákazníků neorientuje jen na nákup vín, ale míří do vinotéky za toskánskými delikatesami. Jde například o slaninu z divokých prasat, ovčí sýr, sušené hovězí (bresaola), sušenou kýtu (prosciutto), sušená rajčata či olivové oleje.