Do Ostravy zamířilo dvanáct nejnovějších vozidel a do Opavy sedm. Oba dva projekty jsou spolufinancovány evropským operačním programem ROP. Sdělil to obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.

„Zvyšují především komfort pro cestující. Jsou nízkopodlažní a mají širší uličky mezi sedadly. Pohodlí zlepšuje také výkonné vytápění, audiovizuální systém a vyklápěcí plošina pro vozíčkáře," uvedl Kapr.

Ostravskému dopravnímu podniku dodal výrobce vozy ve dvou variantách, a to šest velkokapacitních 18metrových trolejbusů 27 Tr a šest „krátkých" dvanáctimetrových 26 Tr. „Všechny jsou navíc vybavené superkapacitory (ke krátkodobému ukládání elektřiny), jde o první dodávku trolejbusů s tímto technickým řešením v Česku," řekl Kapr. Sestava speciálních kondenzátorů umožňuje nabíjení a vybíjení velkými proudy. V krátkém čase dokážou uložit a vydat větší množství energie než trakční akumulátory.

Flotilu vozů MHD v Opavě posílily nové dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 26 Tr. Navázaly na dodávku šesti vozů v roce 2010.

Škoda Electric s osmi sty zaměstnanci loni utržila rekordních 6,2 miliardy korun, což byl téměř dvojnásobek oproti roku 2013. Letos plánuje významný světový výrobce trolejbusů prodeje kolem 5,4 miliardy korun. Podnik loni vyrobil rekordní tři stovky trolejbusů.