VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové trolejbusy pro Ostravu. Ředitel DPO: Budou zcela revoluční

Plzeň /FOTOGALERIE/ - Škoda Electric dodá do Ostravy 12 trolejbusů za více než 160 milionů korun. Plzeňská firma uzavřela s Dopravním podnikem Ostrava smlouvu na dodávku deseti "krátkých" dvanáctimetrových vozidel Škoda 26Tr a dvou kloubových velkokapacitních vozidel 27Tr. Dodávka navazuje na zatím poslední obdobný kontrakt z roku 2015.

3.4.2017 7 AKTUALIZOVÁNO 4.4.2017
SDÍLEJ:

Škoda 27TrFoto: Škoda Electric

Po uzavření zakázky na dodávku moderních tramvají od Stadleru se Dopravní podnik Ostrava zaměřil na trolejbusy. S plzeňskou firmou uzavřel smlouvu na dodávku deseti dvanáctimetrových vozidel typu Škoda 26Tr a dvou kloubových velkokapacitních vozidel typu 27Tr.

Škoda slibuje, že nové trolejbusy budou maximálně komfortní. Dvanáctimetrové vozy navíc mají jednu velkou výhodu – jsou parciální.

BEZ TROLEJÍ A S KLIMATIZACÍ

„Vozidla typu 26Tr budou vybaveny trakčními bateriemi a dopravce je tak může nasadit i na trasy, kde není trolejové vedení," vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.

Právě o tyto vozy DPO usiloval a podle ředitele Daniela Moryse budou pro dopravce zcela revoluční. „Díky této technologii, kdy trolejbusy už nebudou nuceně jezdit pouze pod trakcí, můžeme zoptimalizovat celou dopravní síť a zefektivnit jednotlivé linky," těší Moryse.

Nízkopodlažní trolejbusy budou vybaveny moderním informačním systémem, výkonnou klimatizací i topením, velkokapacitní kloubové vozy 27Tr budou navíc disponovat zařízením pro úsporu trakční energie a také umožní snadnější nástup a výstup cestujících, protože se trolejbus nakloní až k hraně chodníku.

PRVNÍ KUSY NA PODZIM

„První cestující by se v nich mohli svézt už letos na podzim. Kompletní dodávku dokončíme v prvním čtvrtletí příštího roku," říká člen představenstva Škody Electric Karel Majer.

Pro ostravský dopravní podnik jde o zásadní část obnovy vozového parku, která povede ke slibované ekologizaci a zefektivnění dopravy ve městě.

Dalších 450 milionů korun chce dopravce investovat do elektrobusů a do roku 2020 má vizi nahradit v ulicích všechny naftové autobusy. Až 85 procent plánovaných výdajů do obměny vozového parku by měly pokrýt evropské dotace a vlastní úspory.

2018," uvedl člen představenstva Škody Electric Karel Majer. Škoda slibuje, že nové trolejbusy budou maximálně komfortní.

Pro ostravský dopravní podnik jde o zásadní část obnovy vozového parku, která povede ke slibované ekologizaci a zefektivnění dopravy ve městě.

450 milionů korun chce dopravce investovat do elektrobusů a do roku 2020 má vizi nahradit v ulicích všechny naftové autobusy. Až 85 procent plánovaných výdajů do obměny vozového parku by měly pokrýt evropské dotace a vlastní úspory.

K TÉMATU

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů Vyrobila jich už více než 14.000. České trolejbusy jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a v Severní Americe. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů nabízí firma dva typy nových bateriových elektrobusů. Škoda Electric mimo jiné uspěla ve výběrovém řízení na dodávku elektrobusů pro společnost Arriva Morava, která před měsícem představila v Třinci flotilu deseti nových elektrobusů určených pro systém městské hromadné dopravy.
Škoda Electric se 760 zaměstnanci ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami korun. Předloni podnik prodal víc než 250 trolejbusů. Vyrábí také pohony pro různá elektrická vozidla a trakční motory, bateriové elektrobusy a umí také hybridní a vodíkové autobusy.

Autor: Petr Jiříček

3.4.2017 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Šestnáctiletý ostravský squashista Viktor Byrtus si hlídá post nejlepšího evropského juniora do 17 let, ale dokáže porážet starší a daleko zkušenější soupeře.

Squashista Byrtus prožil životní sezonu. V budoucnu může zářit!

Fotbal Třinec – FC Baník Ostrava 5:2

MOL Cup: Baník a Vítkovice pocestují ven, Petřkovice čeká druholigové Znojmo

Rekonstrukce mostu a trati ztíží o víkendu tramvajovou dopravu ve městě

Kvůli pokračující celkové rekonstrukci mostu v Palkovského ulici budou o víkendu tramvaje odkloněny na jinou trasu. Od sobotních 21.30 hodin do nedělní 23. hodiny pojedou linky č. 7, 11, 17 a 18 přes Mírové a Mariánské náměstí.

Karviná se propadá pod zem, město to již řeší

V Karviné se z ničeho nic začíná propadat cesta. Jedná se o ulici Stavbařů v Mizerově, přímo na silnici v místě, kde se za tamní restaurací odbočuje k policejní stanici a azylovému domu Bethel.

AKTUALIZOVÁNO

Boj o průmyslovou zónu u Ostravy pokračuje. Jde o účelovou hru? A z jaké strany?

/FOTOGALERIE/ Klimkovičtí zastupitelé se silně brání rozšíření průmyslové zóny z Poruby směrem k jejich lázeňskému městu. Soudně napadli územní plán Ostravy a na nejbližším zastupitelstvu hodlají řešit i stížnost na Moravskoslezský kraj v dané věci.

Sajdkáristka Marta Bodnaruková o víkendu triumfovala v Radvanicích

/ROZHOVOR/ Podruhé v kariéře se české sajdkáristce Martě Bodnarukové dostalo toho, na co mnoho slavných sportovců marně čeká dlouhé roky. A kolikrát se ani nedočkají. Rodačka z Ostravy triumfovala v neděli na Okruhu Františka Bartoše v Radvanicích. Doma, před svými fanoušky, známými, rodiči i dalšími příbuznými… Stejně jako v roce 2013. Nebylo divu, že si své vítězství po boku řidiče Petra Fišara ihned po závodě užívala. „Je to náhoda, ale krásná. Tentokrát jsem sice nenašla čtyřlístek, ale jsem ráda, že jsem mohla vyhrát pro dceru,“ řekla Deníku závodnice, která se letos vrátila na dráhu po roční pauze.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení