Čeho by se měl spotřebitel vyvarovat?
Rozhodně by se neměl prodávajícím nechat zmanipulovat k unáhleným a zbrklým rozhodnutím. Před tím, než něco podepíše, by si měl vždy smlouvu či podobný dokument pečlivě přečíst. Zvláště pak to, zda nemá ve smlouvě uvedeno, že si sjednal návštěvu dodavatele za účelem objednávky. V takovém případě by se totiž zbavil možnosti od smlouvy později odstoupit.

Jak zákazníka či spotřebitele v obdobných případech chrání zákon?
Od smlouvy uzavřené mimo provozovnu má spotřebitel právo odstoupit do čtrnácti kalendářních dnů od jejího uzavření. Do jednoho měsíce pak v případě, pokud nebylo zboží či služba dodány. Do jednoho roku pak může odstoupit, pokud nebyl spotřebitel písemně upozorněn na právo odstoupit od smlouvy.V uvedené lhůtě musí být odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu doručeno, nejlépe pak doporučeným dopisem s dodejkou. Určitě by si lidé měli dát pozor, aby se ve smlouvě nezavázali k zaplacení jednostranné smluvní pokuty.

Co byste ještě mohla lidem poradit, než se vůbec rozhodnou obdobný zájezd absolvovat?
Doporučovala bych proto určitě každému návštěvníkovi těchto prodejních zájezdů, aby především zvážil, jestli se bez zboží, které mu prodejci nabízejí, opravdu neobejde. Určitě k tomu patří i to, aby posoudil, jestli celková částka nebo splátky jsou v jeho finančních možnostech. Prodejci, kteří s nimi jednají, bývají totiž většinou speciálně vyškoleni, aby jim takzvaně dokázali vnutit takřka cokoliv. Třeba i zboží, které člověk vlastně ani nepotřebuje. Když zákazník takzvaně vychladne a o den později najde v obchodě podobné zboží za poloviční či ještě výrazněji nižší cenu, může už být pro změnu rozhodnutí pozdě. Zvláště opatrní by zákazníci či spotřebitelé měli být při placení záloh za zboží, které jim někdo uvedeným způsobem nabízí. V obdobných případech se opravdu vyplatí jednat s rozmyslem a chladnou hlavou. Úsměvů, kterými zástupci některých podobných společností při nabídce zboží během zájezdu doslova hýří, se totiž při reklamaci či dalším jednání o odstoupení od smlouvy a podobných už zákazníci většinou nedočkají.