VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Z historie Ostravy a okolí

Legendární most Miloše Sýkory má sto let

Ostrava - Studenti stavebních škol se učili, že ocelový most přes Ostravici je technicky skvělé dílo v rámci celé Evropy.

Ostrava a jedenáct prezidentů: byli zde všichni až na jednoho

Ostrava /FOTOGALERIE/ - Od vzniku Československa v roce 1918 bylo až do současnosti zvoleno jedenáct prezidentů, osm z nich bylo československých, poslední tři čeští. Všichni až na jednoho navštívili Ostravu.

Plynová exploze zdemolovala most Pionýrů

Ostrava -  V souvislosti s explozí plynu v panelovém domě ve Frenštátě pod Radhoštěm není od věci připomenout, že také Ostrava zažila podobný výbuch plynu. Neexplodoval ovšem propan-butan, ale v té době koksárenský plyn. K neštěstí došlo před třiceti sedmi lety, jeden člověk zahynul a dvanáct bylo zraněno. Explozi odpálila jiskra ze sběrače trolejbusu, anebo zkrat pouličního osvětlení.

Ostrava nebyla v roce 1968 mrtvé město. Podívejte se

Ostrava /ANKETA, INFOGRAFIKA K INVAZI VOJSK/ - Před 45 lety, tedy v noci na 21. srpna 1968, překročily spojenecké armády pěti států československé hranice a bez vědomí tehdejších státních orgánů obsadily území Československa. Invaze armád tak ukončila Pražské jaro, které mělo i v Ostravě svůj vývoj.

Když ostravské tramvaje začala pohánět elektřina, lidé odmítali novoty

Ostrava - Letos uplynulo sto dvacet let od doby, kdy starosta Moravské Ostravy Anton Lux a místní advokát Alois Hilf požádali vládní úřady ve Vídni o koncesi na provozování městské koňské železniční dráhy.

Poruba - největší slezské město - má 620 let

Ostrava /Z HISTORIE OSTRAVY/ - Průmyslový rozmach Ostravska se Poruby ve větší míře nedotkl. Její čas nastal až v padesátých letech minulého století.

Moravskoslezský stát nakonec nevznikl

Ostrava /HISTORIE/ - Ostrava zachránila celistvost České republiky striktním odmítnutím moravského separatismu.

Ostrava 19. století nebyla jen městem dolů a hutí

Ostrava – Před sto sedmdesáti lety došlo v Ostravě k průmyslovému rozmachu, který bývá spojován výhradně s těžbou uhlí a výrobou železa. Skutečnost byla jiná. Vedle šachet a tavicích pecí zde bylo založeno mnoho nejrůznějších továren.

Když se v Ostravě jezdilo, jak kdo uměl

Ostrava - Ještě na počátku 20. století jezdil každý řidič automobilu, jak uměl, neexistovaly řidičské průkazy, dopravní značky, auta neměla čísla. Jakés takés písemné oprávnění sednout za volant poskytovali po krátkém zaškolení hlavně výrobci aut. Teprve v roce 1906 se vše změnilo. Policejní předpis stanovený na základě říšského zákona zavádí systém evidenčních čísel pro motorová vozidla.

První počítače na severní Moravě a ve Slezsku

Ostrava - V letošním roce byla v areálu Vysoké školy báňské Technické univerzity v Ostravě zahájena stavba budovy pro superpočítač. Jde o projekt, který nemá ve střední Evropě obdoby, a Ostrava se tak zařadí mezi světovou špičku v oboru informačních technologií. Ohlédneme-li se však do počítačové minulosti Ostravy, musíme konstatovat, že ani ve skromných socialistických podmínkách relativně nezaostávala.

Trojické údolí zatím rájem turistů asi nebude

Ostrava - Od roku 1963 vzniklo mnoho návrhů, jak industrializací postiženou Slezskou Ostravu oživit.

Nejen v Beskydech, ale i pod Ostravou je stále uhlí

Region - Na padesát milionů tun uhlí v ochranném pilíři města těžaři jen tak nezapomenou.

Jak to bylo, když v Ostravě vycházel bulvární Poledník

Ostrava - Krátké žurnalistické uvolnění v době, kdy Ostrava slavila sedm set let od založení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies