VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havířovští strážníci začali používat nový radar

Havířov - Rychlí řidiči to budou mít v ulicích města zase o něco komplikovanější. Na porušování povolené rychlosti se totiž zaměří strážníci se svým novým radarem

19.12.2012 61
SDÍLEJ:

Strážníci využívají nový služební automobil s radarem pro měření rychlosti vozidel. Foto: Libor Běčák

Městská policie kontroluje dodržování rychlosti vozidel už několik let. Dosud však měli strážníci k dispozici pouze ruční radar. S tím mohli měřit jen v místech, kde se dala vozidla bezpečně zastavovat, aby při řešení hříšníků nedocházelo k dopravním komplikacím.

Nový radar je zabudován přímo ve služebním autě. Pořízen byl na základě požadavků některých zastupitelů, kteří si často přímo v průběhu zasedání zastupitelstva stěžovali na nebezpečné řidiče, kteří se městem prohánějí příliš rychle. Právě v průběhu pondělního zasedání si zastupitelé mohli radar prohlédnout.

„Radar je zabudován ve služebním automobilu, který bude i nadále zařazen do běžné hlídkové služby. V průběhu služby se však strážníci budou věnovat i měření rychlosti, a to zejména v místech, kde k překračování povolené rychlosti dochází. Jde například o ulice, kde rovné úseky k rychlé jízdě svádějí, například Na Nábřeží, Hlavní třídě, Dlouhé třídě nebo Dělnické ulici," řekl ředitel Městské policie Havířov Bohuslav Muras.

Od policejního vozu s radarem se neočekává, že bude stíhačkou a strážníci se v něm budou snažit zadržet rychlého řidiče za každou cenu.

„Prvořadá je bezpečnost. Radar může měřit rychlost projíždějících automobilů za jízdy, nebo i ve chvíli, kdy je odstaven při kraji vozovky. Překročení zdokumentuje na videozáznam, a to u vozidel jedoucích souběžně nebo i v protisměru. Ideální je vyřešení přestupku bezprostředně poté, co hlídka viníka zastaví na místě, kde to je bezpečné s ohledem na ostatní provoz," vysvětlil Muras.

Video i fotografie

Radar obsluhuje jeden strážník, který si na tabletu nastaví parametry měření. Do počítače se zaznamenává videozáznam, ze kterého lze pořídit fotografii s výřezem obličeje řidiče nebo registrační značky. Součástí záznamu je datum, místo měření a naměřená rychlost.

Čidlo radaru je umístěno ve středu předního nárazníku, kde jsou také dva blesky pro noční měření. Kamera je umístěna za předním sklem. Mozkem radaru je počítač v zavazadlovém prostoru vozidla. Celé zařízení musí v pravidelných termínech procházet kalibračními kontrolami.

Proti původnímu ručnímu radaru, který i nadále zůstává v užívání, budou strážníci s mobilním radarem měřit rychlost i v nepříznivém počasí a v noci. Pokud budou řidiči ve městě porušovat povolenou rychlost jako doposud, dá se očekávat brzká návratnost pořizovací ceny radaru.

„Z Fondu pro zlepšení veřejného pořádku a bezpečnosti bylo na pořízení radaru uvolněno 820 tisíc korun," dodal šéf havířovských strážníků Bohuslav Muras.

Autor: Libor Běčák

19.12.2012 VSTUP DO DISKUSE 61
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Deník - Naši prvňáci

Tento týden představíme školáky z ostravských ZŠ Ukrajinská a Na Mlýnici

Ilustrační foto

Laser ukázal, že firma šetřila na asfaltu. Silnici zřejmě opraví znovu

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

VOLEBNÍ GULÁŠ: Babiš do Ostravy nepřijel aneb Malé politické faux-pas s úsměvem

Volební dvojka regionální TOP 09 dorazila v pondělí na porubské Alšovo náměstí dříve, než moravskoslezští lídři hnutí ANO, které zde pořádalo setkání s občany.

VOLEBNÍ GULÁŠ: Komunisté z 36 kandidátů vysílají „do boje“ hned 11 žen

Do Ostravy na závěrečný tiskový brífink KSČM nedorazil předseda Ústředního výboru (ÚV) Vojtěch Filip ani jednička krajské kandidátky Leo Luzar. Právě na návrh komunistů se totiž v pondělí konalo mimořádně zasedání poslanců v otázce lithia, respektive umožnění dobývání dobývání této rudy na Cínovci prospektory z Austrálie.

Po tragické nehodě zůstávají Dlouhé stráně mimo provoz

Těžkým technickým ořiškem zůstává vyproštění havarovaného jeřábu z dolní nádrže přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení