Nová křižovatka vznikla propojením dříve slepé ulice U Vodárny s hlavní ulicí Ostravskou (I/56). Město tím chce ulehčit vytížené křižovatce ulic Rovniny a Ostravská u Mountfieldu, a přispět tím k větší plynulosti dopravy v Hlučíně.

„Křižovatka u Mountfieldu je přetížená a zejména v dopravní špičce je odbočení na hlavní silnici do obou směrů pro řidiče opravdu obtížné," vysvětluje hlavní důvod úpravy místní komunikace Nikola Janková z hlučínského odboru investic a správy městského majetku.

Touhu po zajištění větší plynulosti silniční dopravy ve městě vyslovili v anketě občané Hlučína již v květnu minulého roku. Požadavek na vytvoření propojky mezi sídlištěm a Ostravskou ulicí podal až Osadní výbor Rovniny. „Město s realizací projektu na propojení ulic začalo na podzim minulého roku," komentuje Janková.

V rámci propojení komunikací byly vybudovány i nové krajnice po obou stranách vozovky a uprostřed byl nainstalován trojúhelníkový dělicí ostrůvek, který je lemován zvýšenými betonovými obrubníky. Ten má zabezpečit přehlednější průjezd křižovatkou.

Povrch nové části silnice je v bezprašné úpravě a jeho odvodnění je zajištěno vsakem do přilehlých silničních příkopů a částečně také do stávajících vpustí v ulici vedoucí k sídlišti. Změněn byl i způsob dopravního značení v okolí nově vzniklého křížení silnic.

Odbočení z vedlejší ulice U Vodárny na hlavní Ostravskou ulici je možné pouze směrem doprava.

V Hlučíně vznikla nová křižovatka. Ulice U Vodárny a hlavní silnice I/56, vedoucí z Opavy do Ostravy, byly začátkem tohoto roku konečně propojeny. Řidičům bude ulehčen výjezd z Rovnin, a zvýší se tím i plynulost dopravy.

Naopak z hlavního tahu ve směru z Ostravy do Hlučína je odbočení doleva do ulice U Vodárny zakázáno. Posunuta byla i značka označující konec města ve směru na Ostravu až za křižovatku. To znamená, že řidiči v tomto úseku jsou povinni dodržovat maximální povolenou rychlost v obci, tedy 50km/h, čímž by opět měla být zvýšena bezpečnost v tomto frekventovaném místě.

S výstavbou nového napojení silnic byl v ulici U Vodárny vybudován i nový chodník a opraven byl i povrch vozovky.

„Chceme tím přispět i ke zvýšení bezpečnosti chodců a nutné modernizaci města," upřesňuje pracovnice z odboru investic a správy majetku. Celkové náklady na všechny tři části rekonstrukce se vyšplhaly přes 1,6 milionu korun.

„Propojení silnic stálo více než dvě stě dvacet tisíc korun, rekonstrukce chodníku téměř sedm set tisíc a pokládka nového povrchu vozovky okolo sedmi set třiceti tisíc korun," vyjmenovává jednotlivé položky Nikola Janková.

Celý projekt byl financován z vlastních zdrojů Hlučína a část prostředků poskytl ze svého rozpočtu i Osadní výbor Rovniny.