VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jablunkov chystá stanoviště

Prstencové zastřešení s variabilním prostorem, pod kterým najdou zázemí cestující i řidiči autobusů. Tak bude vypadat nové stanoviště, které se stane moderní dominantou Jablunkova.

9.8.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace nového stanoviště napovídá, že cestující by se měli dočkat dostatečného prostoru při čekání na autobusové spoje. Foto: Archiv MěÚ Jablunkov

Lidem by mohlo sloužit už koncem roku 2018. Na zpracovanou studii jablunkovských architektů nyní navazuje další fáze projektové dokumentace, do níž se se pustí firma Centroprojekt Group ze Zlína. Tu minulý týden vybrali jako levnějšího kandidáta výběrového řízení jablunkovští radní.

„Stanoviště je takovým prvním dotekem Jablunkova s návštěvníky. Cestující si určitě zaslouží důstojnější podmínky. Projekt navíc řeší parkování i bezbariérovost," okomentoval starosta Jiří Hamrozi. Tvůrci studie se museli popasovat zejména s omezeným prostorem. Nová budova vyroste hned vedle současného objektu stanoviště. „Zredukovali jsme polovinu stávajících zastávek a ušetřili tím prostor pro výpravní budovu i parkování. Jednotlivé zastávky jsou v kruhovém objezdu, uvnitř kterého je usazeno nejen zázemí, ale i oáza odpočinku a prostor pro čekání," poodhalil novu tvář dopravního terminálu Marek Wojnar z Nodum atelier, jehož architekti na studii pracovali.

Jednopodlažní objekt vytvoří samostatné buňky, z nichž každá bude plnit svou funkci. Ve výpravní budově najdou lidé čekárnu, zázemí pro řidiče autobusů a toalety. S komerčními prostory se zatím nepočítá. „Okolo budovy bude pět stanovišť, jedno primárně určeno jako výstupní. Je vytvořeno devět míst k parkování autobusů, které čekají na svůj spoj, a tři jsou vytvořena pro dlouhodobé stání, případně pro zájezdové autobusy, které do Jablunkova přijedou. Stejně tak se počítá s parkováním osobních aut, a to v části blíže budovy stávajícího stanoviště," vysvětlil Wojnar.

Dopravní terminál budou tvořit materiály betonu, dřeva a šedé omítky. Barevnost pak navodí samotní lidé a běžný každodenní ruch při cestování. „Vycházeli jsme z jednotného materiálu a tvarosloví. Použili jsme žulovou dlažbu, a to i pro autobusová stání a parkování hlavně z toho důvodu, že je trvalá a při rozjezdech se nedrolí, nebo se může lehce vyměnit. Na vozovce pak bude použit živičný asfalt," dodal architekt. Studie, která řeší také vzhled stávajícího stanoviště, je podkladem pro další stupně projektových dokumentací, které by měly být dokončeny do konce ledna 2017.

Autor: Lukáš Morys

9.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fakultní nemocnice Ostrava. Ilustrační foto
18

Agresivních pacientů stále přibývá, někteří vyhrožují, další dokonce útočí

I. liga, 4. kolo, FC Baník - FK Teplice: 3 : 3, na snímku uprostřed Milan Baroš, vpravo Aleksandar Šušnjar
32

Baník předvedl parádní obrat, nakonec ale o výhru přišel

V pondělí se rozhodne, co s flekatým ledem na havířovském zimáku

Situaci s ledem na havířovském zimním stadionu budou řešit na společném setkání zástupci Správy sportovních a rekreačních zařízení a hokejového klubu HC AZ Havířov v pondělí.

Na Severce budou mít lanovou dráhu

Dolní Lomná - Pokud všechno vyjde, bude Ski areál Severka prvním v Těšínských Beskydech (nepočítáme-li Javorový), kde budou mít lanovou dráhu. O její vybudování majitel usiluje už několik let. Zdá se, že by se stavba konečně mohla pohnout kupředu.

S bagrem a hráběmi na pstruhy. Ryb pak přibylo

Ochránci přírody společně s lesníky a rybáři vytvořili v Beskydech umělá trdliště a školky pro pstruhy.

OBRAZEM: Jaký byl poslední letošní Vaňkáč Čelindž?

/FOTOGALERIE/ Na start třetího z letošních závodů seriálu Vaňkáč Čelindž se postavilo pár desítek závodníků.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení