U okresního soudu v Novém Jičíně se v úterý, po delší pauze, opět projednával případ tragického železničního neštěstí ve Studénce z roku 2008. Senát se zabýval zřejmě posledním důkazem v komplikované kauze, konkrétně konstrukcí, která most podepírala.

Jak uvedla Česká televize, podle znalce Vladimíra Doležela z Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice, únosnost konstrukce několikanásobně přesahovala hmotnost mostu a byla tak dostatečně nosná a příčinu zřícení je potřeba hledat jinde.

Snímek ze soudní síně. V ostravském justičním paláci v pondělí začalo hlavního líčení v případu jednoho z největších vlakových neštěstí u nás. Stalo se 8. srpna 2008 ve Studénce na Novojičínsku.
Soud bude železniční neštěstí ve Studénce znovu řešit v květnu

„Bylo tam něco jiného, než jen svislé zatížení," řekl Doležel pro Českou televizi a dodal, že pokud by konstrukce přenášela jen svislé zatížení, deformovala by se jinak než v tomto konkrétním případě. Soud čekal na vypracování právě tohoto posudku od dopravních expertů řadu měsíců a mělo by se jednat o poslední důkaz.

„Další svědci by nám už nic dalšího neobjasnili," uvedl již dříve soudce Jaromír Pšenica. Není tak vyloučené, že další soudní jednání v Novém Jičíně bude patřit závěrečným řečem a následně by soudce mohl vynést rozsudek.

Při nehodě z 8. srpna 2008 narazil ve Studénce rychlík Českých drah do spadlé konstrukce mostu. Železniční tragédie si vyžádala osm mrtvých a téměř sto zraněných. (sla)

Vyšetřování železničního neštěstí. Ilustrační foto
Kauza Studénka: Podle znalce chyboval koordinátor stavby
Pomník připomíná vlakové neštěstí.
Technické zvěrstvo, tak znalec označil chyby na stavbě mostu