VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kdy se začne stavět obchvat? Podle ministra dopravy snad do roka

Ohledně toho, kdy se obchvat Frýdku-Místku dočká poklepání na základní kámen, zatím stále není jasno. Podle ministra dopravy Dana Ťoka by se stavět mohlo už za rok.

21.7.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

„Zahájení zadávacího řízení pro stavbu obchvatu se předpokládá v říjnu 2015, zahájení realizace ve druhém čtvrtletí roku 2016," řekl nedávno ministr v odpovědi na interpelaci frýdecko-místeckého poslance Igora Nykla.

Zatímco práce na obchvatu Třince pokračují podle posledních informací z Ředitelství silnic a dálnic v souladu se stanoveným harmonogramem, Frýdek-Místek stále marně čeká na zahájení stavby. Starosti obyvatelům města přidělalo dubnové zrušení jednoho ze tří nutných stavebních povolení. Úředníci ministerstva dopravy totiž při jeho vydání na část trasy, která zasahuje do chráněného území přes řeku Morávku, rozhodli na základě nepravomocného správního rozhodnutí.

A to je problém i proto, že letos nabyla účinnosti novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí. Ředitelství silnic a dálnic, které má výstavbu obchvatu ve své kompetenci, tak musí doložit aktuální dokumenty o výsledném vlivu stavby na životní prostředí. Čas má do konce června příštího roku. To by ale mohlo oddálit zahájení stavby obchvatu.

„Jedná se tedy o nejzazší termín pro doplnění ze strany ŘSD. Pokud Ředitelství silnic a dálnic předloží toto doplnění za měsíc, bude řízení pokračovat již za měsíc. Obava o zdržení stavby o celý rok je tedy neopodstatněná. Okamžitě po doplnění bude řízení pokračovat," konstatoval ve sněmovně Dan Ťok.

Už letos by ale mohla začít sanace Skatulova hliníku, lokality na okraji města, kam kdysi Válcovny plechu vozily nejrůznější průmyslový odpad, včetně chemikálií. Skládka stojí na trase plánované silnice.

Ministerstvo financí vyhlásilo na konci března tendr na sanaci dávné ekologické zátěže. Lhůta pro podání nabídek měla končit v polovině června, jenže termín byl prodloužen o více než měsíc. Nabídku lze podat do čtvrtka.

Autor: Lukáš Morys

21.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Pěstounská péče? Zájemců v regionu je málo

Kukuřičné bludiště u Staré Bělé nabízí asi tři kilometry propletených cest.
2 10

Ostrava zřejmě o své kukuřičné bludiště přijde. Je údajně nejhorší ze všech!

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

/TÉMA DENÍKU, ROZHOVOR/ Ve velmi tíživé situaci se nachází ostravská strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group. Impérium Jana Světlíka prochází náročnou restrukturalizací a bojuje o přežití. Některé z dceřiných společností, jako naposledy Vítkovice Power Engineering, už skončily v konkurzu, ty životaschopné vedení holdingu zeštíhluje a snaží se jim udat nový směr. Dokáže se tradiční značka Vítkovice, která má příští rok slavit 190 let od založení, nakonec odrazit ode dna? Může Jan Světlík ještě vidět světlo na konci tunelu?

Kuňkaliště Proskovice je jedním z nejmenších koupališť v širším okolí Ostravy

Ačkoliv kvůli výkyvům počasí tu sezonu hodnotí jako průměrnou, lidé si zdejší klid a pohodu nemohou vynachválit. Do Proskovic chodí „kuňkat“ hlavně starší ročníky z Ostravy.

Při úklidu v ostravském obvodu bude pomáhat elektrická tříkolka

Maximální rychlost 35 km/h, dojezd 75 km, nákladní nosnost 410 kg, pořizovací cena 60 tisíc korun. To jsou údaje o nové elektrické tříkolce značky Benycargo, která začne od neděle 27. srpna v městském obvodu Mariánské Hory a Hulváky pomáhat s úklidem.

Kuzma hlásí poslední volná místa. Máte zájem?

Ještě několik volných míst je k dispozici v připravovaném podzimním kurzu ostravské policie Kuzma, který je určen mladým pejskařům. Přihlášky je možné zaslat do 28. srpna.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení