VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavbu obchvatu Opavy umožní až tendr

K východní části severního obchvatu Opavy byla nově vydána poslední stavební povolení.

28.11.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Karel Dvořák

Obavy z procesu EIA byly namístě, protože tato nečekaná komplikace přinesla další zdržení výstavby východní části severního obchvatu města. Konec dobrý, všechno dobré. Odbor dopravy krajského úřadu vydal nyní poslední chybějící stavební povolení na zbylých 120 metrů hlavní trasy a zhruba devadesát metrů silniční kanalizace.

K vydání těchto posledních stavebních povolení mohlo totiž dojít až na základě kladné EIA.

„Uvítal bych, kdyby se mohlo začít stavět ještě koncem letošního roku. Bude však záležet na tom, jestli to umožní klimatické podmínky," říká místopředseda Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 a náměstek opavského primátora Josef Stiborský (KDU-ČSL).

Kromě počasí jsou však ve hře ještě další důležité faktory. Poslední stavební povolení krajského úřadu teď čeká zhruba měsíční nabývání právní moci a tendr v režii Ředitelství silnic a dálnic, bez kterého se stavět nedá, také není dosud ukončen.

„Cesta k chybějícím stavebním povolením nebyla jednoduchá Je o to více potěšující, že budování východní části severního obchvatu už nestojí v cestě nic podstatného," míní tajemník sdružení Martin Dostál. Východní část obchvatu je skutečně až na uvedené detaily už vyřízena.

Sdružení může proto intenzivně pokračovat na přípravě západní části, která je poslední etapou celého severního obchvatu Opavy. „Podle informací, které mám k dispozici, byly práce na dokumentaci pro stavební povolení skončeny. Na pokračování přípravy stavby uvolní stát příští rok ze svého rozpočtu dalších deset milionů korun," optimisticky konstatuje místopředseda Stiborský.

Tyto peníze jsou určeny na inženýrské a majetkoprávní záležitosti.

Návrh rozpočtu fondu dopravy počítá se zahájením výstavby západní části severního obchvatu Opavy od roku 2019. „Dodržení termínu závisí na vyřešených majetkových vztazích a vydaných stavebních povoleních. Pokud v tom státu vlastníci pozemků vyjdou vstříc, mohl by být reálný," dodává Martin Dostál.

Autor: Jitka Hrušková

28.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Majitel strojírenské skupiny Vítkovice Jan Světlík.
10

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Stavba za osmnáct milionů korun by měla zajistit bezpečný průjezd mezi oběma městy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení