Na webových stránkách, kde si nespokojení zákazníci vyměňují své zkušenosti se šmejdy, se začala objevovat firma Senior Fusion. Také senioři na Krnovsku byli kontaktováni telefonistkou, která jim gratulovala k výhře v hodnotě tisíc korun a pozvala je na předávání v hotelu Steiger.

Telefonistka výherce ujistila, že jejich linka byla vylosována náhodně. Shodou okolností náhodně vyhráli jen senioři, kteří v minulosti svá jména a osobní data poskytli firmám z oblasti přímého prodeje.

Tajuplná pozvánka

Za pár dní dostali senioři poštou osobní pozvánku do hotelu Steiger na 2. června, kdy se měla konat „speciální promo kampaň". Z pozvánky se nedozvěděli, která firma je zve na bohaté pohoštění a předání hodnotných dárků firmy Tesla.

Místo údajů o organizátorech akce bylo na pozvánce pouze logo s monogramem SF a jméno managerky firmy Lenky Váňové. Své jméno, web, adresu nebo telefonní kontakt firma nikomu předem neprozradila.

Standa a spol se představují

V hotelu Steiger přivítal krnovské seniory zástupce firmy, který se představil jako Standa. Společně s dalšími kolegy, kteří rovněž používají ve styku s veřejností výhradně domácí podobu křestních jmen, na úvod přehráli příchozím výhercům výběr písní z repertoáru Karla Gotta.

Pak jim Standa prozradil, že zastupuje firmu Senior Fusion a ukázal jim panel s webovými stránkami sponzora kampaně: tesla-lighting.cz. Také výherce informoval, že jsou natáčeni kamerou, a poučil je, že podmínkou předání dárku a zařazení do slosování je vyplnění jejich osobních údajů na lístku označeném jako registr zákazníka.

Proč vlastně firma rozdává dárky a hostí seniory? „Víte kolik stojí reklama v televizi? Zaplatíte miliony za kratičký spot, ve kterém nestihnete sdělit zákazníkům o svém produktu vlastně nic. Náš sponzor raději než do televize investuje peníze do akce pro vás, kteří se můžete s produkty důkladně seznámit a oslovit pak další zákazníky.

Příští rok bude otevírat síť kamenných prodejen a proto potřebuje vědět, o co je mezi zákazníky zájem," vysvětlil Standa, proč firma rozdává nákladné dárky, pořádá hostiny a vysílá do Krnova svůj tým.

Usmívejte se do kamery

Standa pochválil přítomné dámy, jak jsou hezky nalíčené a upozornil je na kameru, která všechny údajné výherce natáčela.

„Ten záznam nám bude sloužit jako důkaz, že jsme vám dárky opravdu předali a jak kvalitně jsme výrobky prezentovali," vysvětlil Standa s tím, že firma pochází ze Švýcarska, má pobočky v několika zemích a v České republice působí asi dva roky.

Ve skutečnosti byla obchodní firma Senior Fusion s.r.o. zapsána do obchodního rejstříku letos v únoru. Na důvěryhodnosti jí nepřidá ani to, že na její pražské adrese Lannova 2061/8 společně s ní sídlí dalších 272 firem.

Příběhy zákazníků

Na stole pod pokrývkou měl Standa připravenou sadu kuchyňského nádobí, konvektomat, papiňák a kuchyňské roboty. Při předvádění předraženého zboží vyprávěl například poučný příběh o chytrém zákazníkovi, který si koupil titanový rendlík s pětivrstvým dnem, aby si vodu na kafe mohl ohřívat na indukční plotýnce místo ve varné konvici, a ušetřil tak obrovské peníze za odběr proudu.

Zavzpomínal také na chytrého zákazníka, který byl profesí elektrikář, takže spotřebičům rozumí. Ten žasnul, že profi robot se sám vypne, když se přehřívá. Úplnou senzací je podle Standy na kuchyňském robotu funkce biturbo, což je dvojnásobné turbo. Jen díky ní rozmixuje i zmražené potraviny. Po ukázce každého produktu požádal Standa přítomné o potlesk.

Debaty o Senior Fusion na internetu

V internetových diskusních fórech jsou ale zkušenosti zákazníků Senior Fusion poněkud odlišné. „Zúčastnila jsem se s manželem předváděčky uvedené firmy v květnu. Získala jsem „výhru" všech předváděných výrobků za úhradu pouze jednoho z nich univerzálního robotu za 49 999 korun. Skočila jsem jim na špek a doma mám samé krámy, které zdaleka nemají deklarovanou hodnotu.

Kupní smlouvu jsem vypověděla asi tři dny na to, ale do dnešního dne jsem se s nimi nemohla spojit. Na e-mailovou zprávu neodpovídají, telefony neberou, poraďte, jak z tohoto bludného kruhu ven," napsala jedna z výherkyň na fóru Senior Fusion na webu kurzy.cz.

„Zúčastnila jsem se předváděčky této firmy. Klasické chování, arogantní hoši. Přestože vím, jak na lidi působí, mají to tak psychologicky vymyšlené, jsem zaplatila 4 000 Kč za dárky. Za tři hodiny předváděčky je člověk unavený a jenom chce, aby už byl konec. Nepochopitelné? I pro mne. Jediná obrana, pokud nejste opravdu silná osobnost, neúčastnit se," doplnila další z diskutujících na tomto webu.

„Na prezentaci s dárkama byla podmínka zaplatit daň. Tudíž jsem ji nezaplatila a veškeré dárky žárovku, konvici a plyšáka mi sebrali. Ztráta času a tahání peněz z lidí," popsala svou zkušenost paní z Ostravy. „Když jsme se ozvali, že chceme pouze dárek, tak nás chtěli vyhodit. Byli arogantní, když jsem je začala také natáčet," uvedla zkušenost výherkyně z Kopřivnice.

Reportáž Deníku

Deník sledoval speciální promo kampaň Senior Fusion také v jiných městech. Jak dopadli kolegové novináři, když se vydali na akci Senior Fusion v Hradci Králové?

23. dubna: Šmejdi opět útočí na seniory: Vyhráli jste! Ale musíte…
24. dubna: Ještě zákeřnější. Šmejdi byli v Hradci - a sprostě nadávali