Závodiště s několika silničními a terénními dráhami pro motocykly, automobily, formule, motokáry nebo třeba speciály jako dragstery, má být vybudováno na pomezí Havířova, Horní Suché, Karviné a Orlové, v trojúhelníku mezi bývalými šachtami Dukla a František a dosud činným Dolem Lazy.
„Je to tak, připravujeme stavbu závodiště s rozlohou zhruba 50 hektarů," potvrdil Deníku šéf sdružení Prosport-cz a místopředseda výkonného výboru Divize přírodních okruhů Českomoravské asociace motocyklového sportu Petr Hrabčák.
Sdružení chce využít toho, že lidé v regionu mají závody rychlých strojů rádi, což dokládá každoroční návštěvnost motocyklového Kahance, kam se sjíždějí i fandové z Polska. Dříve lidé hojně navštěvovali také závody automobilů a formulí Havířov-Šenov.
V obou případech byly jako závodní tratě využity běžné silnice. Teď se však rýsuje možnost, že v regionu bude postaven zbrusu nový závodní okruh. Podobně jako v Mostu, i na Karvinsku by k tomu bylo využito rekultivované území po těžbě uhlí.
„Ano, připravujeme vše proto, abychom mohli budovat nový závodní okruh. Nejednalo by se přitom pouze o silniční okruh pro motocykly. Jednání v tomto projektu je vedeno už delší dobu, nyní však muselo být zahájeno téměř celé znovu kvůli změnám ve vlastnictví pozemků," vysvětlil Hrabčák.
Nákladné budování závodiště by mělo být financováno mimo jiných zdrojů také z peněz, které jsou vyhrazeny pro rekultivace poddolovaných území.
Lidé zapojení do projektu nového závodního okruhu si od něj slibují dobrou dostupnost od všech větších měst regionu, zejména Havířova, Karviné, Orlové a také Ostravy.
Kahanec bude zachován
Stavba nového závodiště neohrozí motocyklové závody na přírodním Těrlickém okruhu.
„Havířovský zlatý kahanec jsou zavedené závody, které nechceme rušit. Účastní se ho jezdci, kteří jezdí především na přírodních okruzích. Kahanec se bude jezdit i nadále. Nové závodiště bude určeno pro zcela jiné účely. Samozřejmě pro motocyklové a automobilové závody různých kategorií a to silniční i terénní. Oblíbenou disciplínou je také motard, což jsou motocyklové závody, které se jedou částečně po silnici a částečně v terénu. Protože by se jednalo o uzavřenou trať, mohl by ji využívat k závodům i bruslaři, cyklisté," dodal Hrabčák.