Ten jí informaci o nemalém dluhu zaslal tento týden prostřednictvím textové zprávy na mobilní telefon. Žena si ale žádných telefonátů ani jiných mobilních operací, které by vedly k tak vysokému účtu, nebyla vědoma.

Později si vzpomněla na tři podivné zprávy a následné telefonáty neznámého muže, které se odehrály dva dny před upozorněním na údajnou dlužnou částku. Vše zpočátku vypadalo na omyl, který se záhy vysvětlil.

Tehdy jí došly tři kódy potvrzení plateb. Sama však podle informací policie žádné platební transakce neprováděla. Zpočátku proto zprávám nevěnovala žádnou pozornost. Vzápětí jí ale někdo volal.

Co se vlastně stalo?

„Byla opakovaně kontaktována neznámým volajícím, aby mu kódy sdělila s odůvodněním, že došlo k omylu. Volající se omluvil za omyl a tvrdil, že již vše vyřešil s operátorem. Žena tedy postupně kódy transakcí sdělila. Mužovo vystupování bylo tak přesvědčivé, že fakt, že se stala zřejmě obětí podvodu, zjistila až za dva dny při výzvě operátora k úhradě financí," uvedla mluvčí ostravské policie Gabriela Holčáková.

Jak ale vznikl následný šestitisícový dluh, mluvčí neupřesnila.

Podle zjištění Deníku, se vše mohlo odehrát následujícím způsobem. Někdo si náhodně, nebo i cíleně vybere telefonní číslo. Na ně si objedná službu či zboží, které lze platit prostřednictvím účtu mobilního operátora. Po uskutečnění objednávky na dotyčné telefonní číslo přijde autorizační kód transakce. Podvodník na zmíněné telefonní číslo zavolá a požádá o sdělení kódu s odůvodněním, že došlo k omylu. Získaný kód poté zadá do objednávky. Za zboží či službu, kterou takto získá, zaplatí nic netušící majitel telefonního čísla.

Policie případ vyšetřuje jako trestný čin podvodu, za který pachateli hrozí až dva roky vězení. 

Policisté v této souvislosti nabádají ke zvýšené obezřetnosti při řešení nezvyklých situací týkajících se identifikátorů platebních transakcí.