VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Soud bude železniční neštěstí ve Studénce znovu řešit v květnu

Po více než půldruhém roce bude v druhé polovině května u Okresního soudu v Novém Jičíně pokračovat projednávání okolností železničního neštěstí ve Studénce, při kterém v roce 2008 vlak narazil do trosek zříceného mostu. Nehodu osm lidí nepřežilo.

7.3.2017
SDÍLEJ:

Snímek ze soudní síně. V ostravském justičním paláci v pondělí začalo hlavního líčení v případu jednoho z největších vlakových neštěstí u nás. Stalo se 8. srpna 2008 ve Studénce na Novojičínsku.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Znalecký posudek, na který soud tak dlouho čekal, je už hotový. Pravděpodobně jde o poslední důkaz, po výslechu jeho autorů by mohl padnout rozsudek. Termín jednání ČTK sdělil soudce Jaromír Pšenica.

Experti Univerzity Pardubice z Ústavu pro analýzu dopravních nehod na posudku pracovali několik měsíců. Podle děkana fakulty Iva Drahotského to bylo dáno především složitostí případu. "Spis má 11.000 stran, se kterými jsme se museli seznámit. I to ovlivní délku práce na znaleckém posudku," řekl. Také se čekalo na vyhodnocení experimentu, který provedli odborníci z Dopravní fakulty Jana Pernera. Loni na podzim zkoumali zátěžovým testem nosnost konstrukčních prvků, které podpíraly opravovaný most těsně před jeho zřícením.

Při zkoušce nepoužili model, ale skutečné podpěrné konstrukce odpovídající těm, které stavbaři instalovali ve Studénce. Experiment měl být klíčový pro vypracování znaleckého posudku. Proces bude pokračovat 16. až 18. května, uvedla dnes Česká televize. Na programu bude výslech autorů posledního posudku. Předseda senátu Pšenica už dříve ČTK řekl, že to bude pravděpodobně poslední provedený důkaz. Následně budou moci žalobce, obhájce či obžalovaní navrhnout další svědky. Podle předsedy senátu je ale nepravděpodobné, že by další návrhy na doplnění dokazování připustil. "Další svědci by nám už nic dalšího neobjasnili," míní.

Havárie se stala 8. srpna 2008. Na železniční trať ve Studénce tehdy spadl rekonstruovaný silniční most a do jeho trosek narazil mezinárodní rychlík Comenius. Na místě zahynuli čtyři ženy a dva muži, další dva zranění zemřeli později. Zraněno bylo celkem 95 pasažérů a škoda přesáhla 177 milionů korun.

Podle obžaloby byla příčinou tragické nehody souhra mnoha zanedbání a nedostatků. Obžalováni jsou tři pracovníci generálního dodavatele stavby, společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava (dnes Eurovia), pět zaměstnanců subdodavatele - firmy Bögl & Krýsl, pracovník Správy silnic Moravskoslezského kraje, který měl na stavbu dohlížet, a osoba samostatně výdělečně činná, která pro subdodavatele pracovala.

Autor: ČTK

7.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Soud v Ostravě poslal do vazby školáka, který přepadl důchodkyni

Ilustrační foto.

Žena na Ostravsku při silniční kontrole napadla policistu

HLASUJTE: Vyberte ze seznamu Deníku nejoblíbenější provozovnu kraje

/SOUTĚŽ DENÍKU/ K létu neodmyslitelně patří posezení na předzahrádkách s chlazeným pivečkem v ruce, sklenicí nebo třeba setkání s kamarádkou u ledové kávy. Vyberte z našeho seznamu hospůdek, barů a podniků Moravskoslezského kraje tu nejoblíbenější.

Pokuta za rychlost může dovolenou pořádně prodražit

Nástrahy čekají například v opravovaných úsecích v Rakousku, kde jsou automatické radarové systémy.

Fifejdská nemocnice musí vyplatit dítěti mnohamilionové odškodné

Bezmála dvacet milionů korun musí podle soudu zaplatit Městská nemocnice Ostrava za nedostatečné vyšetření dítěte, které vedlo k vážnému poškození jeho zdraví. Odškodné za špitál uhradí ostravská radnice.

Voda v nádržích v kraji je s výjimkou Brušperku vhodná ke koupání

Tropické teploty v posledních dnech přímo vybízejí k ochlazení v některé z vodních nádrží. Kvalitu vody v nich pravidelně zkoumají hygienici.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies