Čtenáři, kteří hlasovali v anketě na webových stránkách moravskoslezsky.denik.cz, si většinou myslí, že stokorunový poplatek za telefonickou objednávku jízdenky na vlak SuperCity Pendolino není přiměřený.

K tomu, aby si zákazník mohl telefonicky koupit jízdenky do vlaků kategorie Superhity, potřebuje platební kartu umožňující internetový prodej. „Sto korun jsme se rozhodli nastavit proto, že je to nadstandardní služba. Umožňujeme cestujícímu zakoupit si tu jízdenku odkudkoliv, třeba z pole. Jízdenku pak naservírujeme přímo na nádraží. S tím jsou samozřejmě spojeny náklady - musí být proškolen personál v kontaktním centru, musejí být zavedeny nové internetové aplikace a tak dále,“ zdůvodnil poplatek mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

O jeho vysvětlení celkem hlasovalo 119 lidí. Téměř osmdesát procent z nich si myslí, že takové služby by měly být zdarma. Necelých šestnáct procent čtenářů je dokonce přesvědčeno o tom, že je to nehoráznost a nikdy by za tuto službu, kterou od začátku srpna nabízejí České dráhy, nezaplatili. Dvě a půl procenta hlasujících by možnost koupit si jízdenku na Pendolino po telefonu přivítala, kdyby poplatek byl nižší. Více než půldruhému procentu čtenářů je to jedno, mezi hlasujícími se nenašel nikdo, kdo by stokorunový poplatek klidně zaplatil.

Anketa na webu věnovaná nové službě Českých drah nyní skončila, hlasovat však můžete dále a to na téma autoburzy. O autoburze na Místecké ulici v Ostravě se říká, že se tam prodávají kradené věci. Myslíte si, že je to pravda? Co vy na to? Vyjádřete se na adrese: moravskoslezsky.denik.cz.