Koncepci příměstské dopravy zavádějí České dráhy v oblasti Prahy, Brna a Ostravy. Vlaky tak mají zastooupit funkci městské hromadné dopravy.

„Příměstskou dopravou se rozumí doprava v okolí velkého města, která je nastavena jinak než doprava regionální v malých městech. Jezdí tam lepší vlaky, ve špičkách v půlhodinovém, maximálně hodinovém intervalu,“ uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Právě na trati z ostravského hlavního nádraží do Havířova, na které leží i budovaná zastávka Stodolní, chtějí dráhy nasadit nové vlaky CityElefant. „Pro příměstskou dopravu letos pořídíme dalších devět elektrických jednotek CityElefant,“ sdělil náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu, Jiří Kolář.

Lidé mohou v Ostravě už dnes cestovat v rámci příměstské dopravy po městě vlakem na celodenní nebo jinou dlouhodobou časovou jízdenku. Již dnes cestující s oblibou využívají vlaky mezi vlakovým nádražím v Ostravě-Svinově a hlavním v Ostravě-Přívoze.

„Právě na Ostravsku je to tak, že z Opavy jedou vlaky přes Ostravu až na Český Těšín. Ty vlaky projíždějí městem a velmi často mohou být z jednoho konce na druhý v Ostravě i rychlejší než tramvaje,“ dodal Kubala. Příměstská doprava podle něj funguje už léta v západních zemích, protože právě v okolí velkých měst využívá veřejnou dopravu nejvíce lidí.