VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálnice: zatím prázdno

Ostrava - Zácpy a dlouhé kolony aut patří neodmyslitelně k provozu českých dálnic. Neplatí to ale zatím o té nově otevřené mezi Ostravou a Bohumínem.

7.12.2007 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Tam je situace opačná, i když na ni zatím mohou auta vjet i bez dálniční známky. Po novém sedmnáctikilometrovém úseku dálnice D 47 jezdí aut velmi málo. Důvod? Pro mnoho motoristů je v současné podobě nepraktická. Na novou dálnici mohou řidiči najet jen z Rudné ulice v Ostravě a vyjedou z ní v Bohumíně, nebo opačně. Takových řidičů není mnoho. Například lidé, kteří chtějí cestovat z centra Ostravy do Bohumína, raději nadále jezdí „starou cestou“, která je pro ně časově přijatelnější. Pokud by chtěli cestovat po dálnici, museli by se na ni dostat z centra města přes Rudnou ulici, protože dálniční přiváděče zatím nefungují.

My jsme ve čtvrtek 6. prosince pro ilustraci provoz na dálnici změřili po osmé hodině ranní. Během námi sledovaných deseti minut projelo po dálnici v jednom směru 21 aut. To je průměrně jedno auto za půl minuty. V noci je dálnice téměř prázdná. „Ve středu okolo deváté hodiny večer jsem jela po dálnici z bohumínského aquaparku domů do Ostravy. Po dálnici jsem jela sama, v mém směru nejelo žádné další auto,“ popsala své zkušenosti z dálnice řidička Jaroslava Chlebnická.

Vše se ale změní, až začnou fungovat další úseky dálnice směrem z Ostravy na Lipník nad Bečvou. Teprve potom začne dálnice plnohodnotně fungovat. Své sehraje také spuštění ostravských dálničních přiváděčů.

Prvním z nich bude takzvaná prodloužená Rudná ulice, která by se měla začít stavět příští rok.

Druhý přivaděč spojí v Ostravě s dálnicí Mariánskohorskou ulici. Ten bude hotový za dva roky.

Třetí přivaděč se jmenuje prodloužená Místecká, jeho výstavba začne začátkem příštího roku, a potrvá dva až tři roky. Čtvrtý přiváděč bude v Bohumíně, s vazbou na úsek Bohumín - státní hranice. Zatím se nestaví, hotov bude zřejmě na přelomu let 2009 a 2010.

7.12.2007 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Majitel strojírenské skupiny Vítkovice Jan Světlík.
10

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

Klimkovický tunel. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
14

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Stavba za osmnáct milionů korun by měla zajistit bezpečný průjezd mezi oběma městy.

Generální ředitel Vítkovic Libor Witassek: Dělníky potřebujeme

/ROZHOVOR/ Strojírenské Vítkovice se od poloviny loňského roku potýkají s nemalými problémy. Jak se s nimi skupina vyrovnává a co pro ni znamená nedávné vyhlášení konkurzu nad společností Vítkovice Power Engineering (VPE) jsme se zeptali generálního ředitele a předsedy představenstva Vítkovic Libora Witasska. Toho Jan Světlík už loni představil jako svého nejbližšího spolupracovníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení