VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje se na linku číslo 5 vrátí v pondělí

Ostrava - Pravděpodobně příští pondělí bude obnoven provoz na tramvajové trati linky číslo 5, kde došlo v pátek k tragické nehodě, při které zahynuli tři lidé. Trať by měla být bezpečnější než před nehodou.

15.4.2008
SDÍLEJ:

Levotočivá zatáčka, ve které se tramvaje střetlyFoto: DENÍK/Pavel Sonnek

Dopravní podnik Ostrava tam zprovozní světelné návěstidlo, které bude upozorňovat na místo, kde se vyhýbají tramvaje. Navíc budou muset řidiči před každým vjezdem na jednokolejný úsek žádat o povolení dispečera.

Dosud systém fungoval tak, že řidiči protijedoucích tramvají na sebe museli čekat před vjezdem na jednokolejnou trať ve výhybně. Poté, co se minuli, pokračovali dále v jízdě. Jen když měla některá z tramvají například zpoždění, měl za povinnost řidič čekající tramvaje po třech minutách vyjít ven z kabiny k traťovému telefonu a zavolat dirigujícího dispečera. Ten mu nadiktoval instrukce, které řidič musel navíc zapsat do jízdního výkazu a zpětně je dispečerovi přečíst. Systém myslel i na situaci, že drážní telefon nebude fungovat. V tomto případě měl řidič kontaktovat vysílačkou ústředního dispečera a ten po poradě s dirigujícím dispečerem řidiči předal instrukce. Ty musel řidič opět zapsat do výkazu. Teď se bude muset řidič ozvat dispečerovi v každé výhybně.

Dopravní podnik Ostrava také oznámil, že v průběhu roku 2008 vybaví jednokolejnou tramvaj moderním zabezpečovacím zařízením, které nebezpečí selhání lidského faktoru prakticky vyloučí.

Přestože podle vyjádření Drážní inspekce a dosavadních výsledků šetření nedošlo při dopravní nehodě k porušení provozovatele dráhy, sílí hlasy, že dopravní podnik možné nebezpečí na trati podcenil. Ostravský primátor Petr Kajnar například uvedl, že tento systém je velmi zastaralý a zůstal na úrovni devatenáctého století.

Autor: Iva Havlíčková

15.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Pondělní tragická nehoda si vyžádala život motorkáře

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

/TÉMA DENÍKU, ROZHOVOR/ Ve velmi tíživé situaci se nachází ostravská strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group. Impérium Jana Světlíka prochází náročnou restrukturalizací a bojuje o přežití. Některé z dceřiných společností, jako naposledy Vítkovice Power Engineering, už skončily v konkurzu, ty životaschopné vedení holdingu zeštíhluje a snaží se jim udat nový směr. Dokáže se tradiční značka Vítkovice, která má příští rok slavit 190 let od založení, nakonec odrazit ode dna? Může Jan Světlík ještě vidět světlo na konci tunelu?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení