Dopravní podnik Ostrava tam zprovozní světelné návěstidlo, které bude upozorňovat na místo, kde se vyhýbají tramvaje. Navíc budou muset řidiči před každým vjezdem na jednokolejný úsek žádat o povolení dispečera.

Dosud systém fungoval tak, že řidiči protijedoucích tramvají na sebe museli čekat před vjezdem na jednokolejnou trať ve výhybně. Poté, co se minuli, pokračovali dále v jízdě. Jen když měla některá z tramvají například zpoždění, měl za povinnost řidič čekající tramvaje po třech minutách vyjít ven z kabiny k traťovému telefonu a zavolat dirigujícího dispečera. Ten mu nadiktoval instrukce, které řidič musel navíc zapsat do jízdního výkazu a zpětně je dispečerovi přečíst. Systém myslel i na situaci, že drážní telefon nebude fungovat. V tomto případě měl řidič kontaktovat vysílačkou ústředního dispečera a ten po poradě s dirigujícím dispečerem řidiči předal instrukce. Ty musel řidič opět zapsat do výkazu. Teď se bude muset řidič ozvat dispečerovi v každé výhybně.

Dopravní podnik Ostrava také oznámil, že v průběhu roku 2008 vybaví jednokolejnou tramvaj moderním zabezpečovacím zařízením, které nebezpečí selhání lidského faktoru prakticky vyloučí.

Přestože podle vyjádření Drážní inspekce a dosavadních výsledků šetření nedošlo při dopravní nehodě k porušení provozovatele dráhy, sílí hlasy, že dopravní podnik možné nebezpečí na trati podcenil. Ostravský primátor Petr Kajnar například uvedl, že tento systém je velmi zastaralý a zůstal na úrovni devatenáctého století.