VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zabezpečení tramvajové tratě číslo 5 bude v květnu

Ostrava - Podle nového harmonogramu, na kterém se dohodl Dopravní podnik Ostrava s firmou AŽD Praha, bude zabezpečovací zařízení jednokolejné trati Vřesinská-Zátiší, kde došlo loni v dubnu k tragické dopravní nehodě, hotovo nejpozději v květnu.

15.1.2009 1
SDÍLEJ:

Jednokolejná tratť číslo 5 mezi Porubou a Kyjovicemi Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

„Dopravní podnik Ostrava bezpodmínečně trvá na dodržení nového harmonogramu, tedy zprovoznění zabezpečovacího zařízení v květnu 2009. Navíc společnosti AŽD Praha nabíhá od ledna 2009 smluvní penále ve výši 50 tisíc korun denně za nedodržení původního termínu,“ uvedlo vedení Dopravního podniku Ostrava.

Původně měla být linka číslo 5 zabezpečena moderní technologií do konce loňského roku, stavba ale narazila na komplikace, se kterými společnost AŽD, vítěz výběrového řízení, nepočítala. „Mysleli jsme, že pozemky na trati jsou pouze ve vlastnictví dopravního podniku a města Ostravy. Poté jsme ale zjistili, že se stavba dotkne 522 pozemků různých vlastníků, soukromníků i Lesů České republiky,“ sdělila mluvčí společnosti AŽD Praha Ľubica Jáglová. Společnost musela oslovit všechny majitele, od kterých žádá souhlas s provedením stavby, a namísto plánovaného ohlášení stavby žádat o územní a posléze stavební povolení. „S vlastníky jednáme, naštěstí jsou velice vstřícní. Květen 2009 je reálný, určitě termín dodržíme, a navíc se ho budeme snažit maximálně zkrátit,“ dodala Jáglová.

Celková hodnota nového zabezpečení a dalších plánovaných úprav na trati linky číslo 5 činí okolo 18 milionů korun. Jestli zakázku pro DPO zlevní inkasování případného penále, není jasné. „Vzhledem k podmínkám ve smlouvě penále nelze uplatnit, pokud dodavateli brání závažná situace, a tou podle nás komplikace s pozemky je. Případné penále se bude ale řešit až po ukončení a předání stavby,“ dodala Jáglová.

Nový zabezpečovací systém je založen na elektromagnetickém čítači náprav doplněném o světelnou signalizaci. Vše má být napojeno na řídicí systém, který vyhodnotí obsazení jednotlivých úseků trati vozidly. Systém umí zajistit vypnutí měnírny v případě, že by tramvaje vyjely proti sobě.

Autor: Iva Havlíčková

15.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, trest jí asi nehrozí

Čistější voda ve strouze ve Staré Bělé potěšila místní myslivce, věří, že úředníci zarazili vypouštění odpadů z nedalekých domků.
9

Úředníci už tuší, kdo zasvinil vodu

Senioři projdou malou „policejní akademií“

Jak se chovat při pouličním přepadení, jak správně použít pepřový sprej, ale také jak se nenechat napálit třeba takzvanými šmejdy, ale i základy první pomoci či procvičování paměti.  

Už je jasno! Z „Centrumky“ na "Masarykáči" bude Pizza Coloseum

/DENÍK SLEDUJE, FOTOGALERIE/ Na Masarykově náměstí se otevře na jaře příštího roku italská restaurace.

OBRAZEM: Před krajským úřadem v Ostravě se srazil náklaďák s tramvají

/FOTOGALERIE/ Ve čtvrtek krátce před desátou hodinou omezila provoz na ulici 28. října před krajským úřadem dopravní nehoda. Tramvajová doprava byla dočasně zastavena.

TIP LIGA začíná prvním kolem: Jak tipuje Deník a fotbalista David Levčík?

Populární soutěž čtenářů Deníku TIP LIGA o tomto víkendu otvírá svou kapitolu jménem Podzim 2017. A redakce si připravila jednu malou novinku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení