VYBRAT REGION
Zavřít mapu

DPO chystá průzkum

Ostrava - Které linky už jsou zbytečné, a kde to naopak dře? Jak zrychlit přesun cestujících? V Dopravním podniku Ostrava (DPO) chystají velký dopravní průzkum.

3.3.2009 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

V rámci projektu Analýza přepravních vztahů osloví dopravní podnik přes dva tisíce domácností, šetření bude provádět i přímo ve vozech. Cílem je jednoduše řečeno zjistit, odkud kam se lidé potřebují dopravit. Podobný průzkum se v Ostravě uskutečnil v devadesátých letech. Od té doby se však potřeby cestujících změnily. Počet obyvatel se sice snížil, na některých místech, jako třeba v Krásném Poli, Plesné či části Slezské Ostravy, naopak s novou výstavbou zájemců o dopravu přibylo.

„Zásadní vliv má také infrastruktura. Pryč je doba, kdy jsme všichni jezdili tramvají devítkou do centra Ostravy za nákupy, nebo když se otevřel první Kaufland v Zábřehu a jezdila tam celá Ostrava,“ říká Jiří Kurtas z vedení dopravního podniku.

Projekt by měl přinést i návod na zlepšení přepravy mimo špičku i o víkendu a zrychlení městské hromadné dopravy v Ostravě. Takzvaná oběžná rychlost totiž hlavně kvůli komunikacím přecpaným osobními auty klesá. Z nejnovějších čísel vyplývá, že tramvaj urazí za hodinu něco přes sedmnáct kilometrů, trolejbus čtrnáct a autobus devatenáct kilometrů. „Oběžná rychlost nám stále padá, bojujeme s tím, jak zvyšovat například preferenci průjezdu tramvají křižovatkami, abychom byli rychlejší než osobní auta,“ uvedl dopravní náměstek David Mlčák.

Součástí projektu je také třeba zkoumání vytíženosti přepravních uzlů v různých časech a část týkající se samotného dopravce, tedy čistoty vozů či možností nakupování jízdenek. „Až to všechno zchroustáme dohromady, vznikne materiál, který bude základem pro tvorbu nových jízdních řádů,“ uvedl Kurtas.

Změny jízdních řádů se často setkávají s nelibostí cestujících, v poslední době si lidé například stěžovali na zkrácení trasy některých autobusových linek. V malé anketě, se kterou včera oslovil Deník cestující v centru Ostravy, vážnější výhrady nezazněly. „Žádné větší komplikace s dopravou nemám. Jen některé spoje by mohly jezdit častěji a vozy jsou přes špičku moc přeplněné. Ale to asi ovlivnit nepůjde, každý se chce dostat domů,“ reagovala například Ostravanka Renata Strnadová.

Vedení dopravního podniku předpokládá, že výsledky nejnovějšího výzkumu se v jízdních řádech odrazí nejdříve v letních měsících roku 2010. Změny přitom chtějí zavádět postupně a vyhnout se tak situaci, která nastala po uvedení do praxe výsledků výzkumu z devadesátých let, kdy byl trend úplně vytlačit autobusovou dopravu z centra města a nahradit ji trolejbusovou. Zavedení změn tehdy nepřálo ani zimní počasí a Ostrava zažila pěkný dopravní kolaps.

Autor: Iva Havlíčková

3.3.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Nová elektrická tříkolka zahájí svůj víkendový provoz při úklidu v Mariánských Horách a Hulvákách v neděli 27. srpna.

Při úklidu v ostravském obvodu bude pomáhat elektrická tříkolka

Ilustrační foto

Kuzma hlásí poslední volná místa. Máte zájem?

Tohle se občas ve fotbale stává, řekl Fillo o střetu s Vaškem

/RZHOVOR/ Trenér ostravského Baníku na něj už před zápasem jasně ukázal prstem. „Fillo je rozdílový hráč,“ řekl o výrazné postavě sobotního zápasu. 

Hledá se ztracená Etiopanka

Karviná – Po ztracené cizince pátrají od neděle místní policisté. Zmizení ženy z Etiopie nahlásila rodina z Kuvajtu, která je v Karviné na dovolené. 

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ostravský mobilní hospic Ondrášek získal akreditaci k výuce paliativní medicíny. Je prvním českým zařízením svého druhu, jež začne vzdělávat lékaře toužící pomáhat pacientům nejen při uzdravování, ale i při umírání.  

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Na likvidování následků nákazy afickým morem prasat se podílejí ode dneška i vojenští veterináři z Hlučína.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení