VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálnice směrem na Polsko se staví. Zatím...

Bohumín - Stavba šestikilometrového úseku dálnice D47 z Bohumína ke státní hranici s Polskem se navzdory pesimistickým prognózám kvůli nedostatku peněz nezastavila.

11.8.2009 9
SDÍLEJ:

Stavba dálnice D47, resp. D1, z Bohumína směrem k polské hranici do Věřňovic stále pokračuje, přestože vláda nemá na zaplacení dodavatelským fir­mámFoto: Tomáš Januszek

Jak se Deník přesvědčil hned na několika místech celého staveniště, dělníci dál pracují nejen přes týden, ale i o víkendech. „Práce se zpomalily, ale nezastavily,“ ujistil generální ředitel společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava Tomáš Vítek. Jeho firma je jednou ze čtyř hlavních dodavatelů stavby dálnice, která měla původně už příští rok spojit Rozvadov na německé hranici s Prahou, Brnem, Ostravou a polskou hranicí ve Věřňovicích, kousek za Bohumínem.

Zpoždění nevadí, hlavně že se staví

Podle starosty Bohumína Petra Víchy práce na stavbě údajně zatím postupují v souladu se smlouvou. „Sdružení firem, které dálnici stavějí, už o tom informovalo Ředitelství silnic a dálnic. Ale pokud vím, dosud neobdrželo žádnou odpověď,“ uvedl Vícha.

Dodal, že má informace od šéfa společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava (ODS–DSO) o tom, že firma je rozhodnuta ve stavbě pokračovat za cenu toho, že práci udělá na dluh a se státem mezitím dohodne způsob platby. „Podle toho, co vím, už nyní stát dodavatelům dluží a proto je pro nás rozhodnutí firem stavbu nezastavovat jednoznačně dobrou zprávou. Původní termín zprovoznění tohoto úseku, který byl v květnu roku 2010, zřejmě splněn nebude, ale hlavně, aby se práce úplně nezastavily,“ vysvětlil bohumínský starosta.

Generální ředitel společnosti ODS-DSO Tomáš Vítek Deníku řekl, že by se šéfové sdružení firem, které dálnici stavějí, měli v nejbližší době sejít a dohodnout se, jak budou postupovat dál. „Čekáme na stanovisko Ředitelství silnic a dálnic. Za naši firmu mohu prohlásit, že chceme stavbu dokončit,“ uvedl Vítek.

Na dostavbu dálnice za Bohumínem navazuje také budování nového mostu přes železnici ve Skřečoni a dálničního přivaděče z této městské čtvrti.

Autor: Tomáš Januszek

11.8.2009 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tatrováckou techniku využívalo několik hodně rychlých aut.
AUTOMIX.CZ
68

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Ilustrační foto.

Kšeftování s léky. Na soudy se valí jeden případ za druhým

Zákaz návštěv dětských pacientů ve fifejdské nemocnici byl zrušen

Zákaz návštěv stanice dětského oddělení Městské nemocnice Ostrava (MNO) ve stanici malých dětí, který platil od pátečního odpoledne, byl dnes (v pondělí 24. dubna), zrušen.

Poznáte útočníka na videozáznamu?

Ostravští policisté pátrají po muži, který napadl 31letého poškozeného opakovanými údery pěstí.

Kde byl Petržela? Baník dovedl k vítězství Křeček

Pozorným fanouškům Baníku tahle věc nemohla uniknout. Od postranní čáry koučoval při nedělním druholigovém utkání s Táborskem (1:0) tým asistent trenéra Aleš Křeček.

OBRAZEM: Velké finále soutěže Líheň 2017 s Kamilem Střihavkou

Havířov – Největší středoevropská soutěž amatérských hudebníků Wayfarer Líheň 2017 zná vítěze.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies