Jak se Deník přesvědčil hned na několika místech celého staveniště, dělníci dál pracují nejen přes týden, ale i o víkendech. „Práce se zpomalily, ale nezastavily,“ ujistil generální ředitel společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava Tomáš Vítek. Jeho firma je jednou ze čtyř hlavních dodavatelů stavby dálnice, která měla původně už příští rok spojit Rozvadov na německé hranici s Prahou, Brnem, Ostravou a polskou hranicí ve Věřňovicích, kousek za Bohumínem.

Zpoždění nevadí, hlavně že se staví

Podle starosty Bohumína Petra Víchy práce na stavbě údajně zatím postupují v souladu se smlouvou. „Sdružení firem, které dálnici stavějí, už o tom informovalo Ředitelství silnic a dálnic. Ale pokud vím, dosud neobdrželo žádnou odpověď,“ uvedl Vícha.

Dodal, že má informace od šéfa společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava (ODS–DSO) o tom, že firma je rozhodnuta ve stavbě pokračovat za cenu toho, že práci udělá na dluh a se státem mezitím dohodne způsob platby. „Podle toho, co vím, už nyní stát dodavatelům dluží a proto je pro nás rozhodnutí firem stavbu nezastavovat jednoznačně dobrou zprávou. Původní termín zprovoznění tohoto úseku, který byl v květnu roku 2010, zřejmě splněn nebude, ale hlavně, aby se práce úplně nezastavily,“ vysvětlil bohumínský starosta.

Generální ředitel společnosti ODS-DSO Tomáš Vítek Deníku řekl, že by se šéfové sdružení firem, které dálnici stavějí, měli v nejbližší době sejít a dohodnout se, jak budou postupovat dál. „Čekáme na stanovisko Ředitelství silnic a dálnic. Za naši firmu mohu prohlásit, že chceme stavbu dokončit,“ uvedl Vítek.

Na dostavbu dálnice za Bohumínem navazuje také budování nového mostu přes železnici ve Skřečoni a dálničního přivaděče z této městské čtvrti.