I když se chátrající svinovské plato mělo začít bourat už v květnu, stále stojí. Demolice se neustále odsunuje. Představitelé města se totiž nemohou dohodnout s podnikatelem Maxmiliánem Šimkem, kterému patří pozemky v jeho těsné blízkosti.

Aby se mohlo plato začít bourat, musí být vydán demoliční výměr. Jeho vydání však Šimek blokuje.

CELÝ VÝVOJ KAUZY NAJDETE ZDE!

„Máme uzavřenou smlouvu se zhotovitelem, zahájení prací je ale podmíněno demoličním výměrem. Ten bude vydán až po dohodě mezi městem Ostravou a panem Šimkem,“ potvrdil investiční náměstek ostravského primátora Zdeněk Trejbal (ČSSD).

Radní tržnici u nového terminálu nechtějí

Šimkovi patří pozemek, který přímo na plato navazuje. Podnikatel žádá od představitelů města, aby mu na něm nechalivybetonovat základovou desku a on sem mohl přesunout trhovce. To radní zatím odmítají. „Myslím si, žetam prostě tržnice nepatří. Vedle moderního terminálu si dost dobře nedokážu představit plechové boudy,“ míní Trejbal. Tvrdí, že se s podnikatelem snaží dohodnout a domluvit se na určité kompenzaci.

Co říkáte na odyseu svinovského plata? Myslíte, ženevzhledný kompex půjde k zemi ještě letos? A jaké řešení modernizace prostoru je podle Vás nejlepší? DISKUTUJTE DOLE POD ČLÁNKEM!

„Pan Šimek na ni nemá právo, ale jako účastník stavebního řízení by mohl zdržovat druhou etapu revitalizace přednádražního prostoru. A my už tu potřebujeme začít co nejdříve stavět,“ vysvětlil Trejbal. Je přesvědčen, že najdou společnou řeč. „V říjnu prostě budeme plato bourat,“ prohlásil Trejbal.

Vyjádření Maxe Šimka se Deníku nepodařilo získat, už dříve však svůj postoj obhajoval tím, že chce prodejce, kteří jsou mezi lidmi velmi oblíbeni, zachránit. Navrhl městu, že by ve spolupráci s ním vybudoval na svém území poblíž garážového domu prodejní centrum se zhruba třiceti samostatnými obchůdky.

Město do soukromého pozemku investovat nemíní

„Nabízím městu, že by mohlo zachovat stávající autobusový terminál na mých pozemcích a nemuselo by ho nikam draze přesouvat. Pronajal bych jim to na třicet let za korunu ročně. Na oplátku bych chtěl, aby město finančně vypomohlo při stavbě základové desky pro novou – zastřešenou tržnici. Postavil bych slušně vypadající areál za zhruba třicet milionů korun,“ řekl před časem podnikatel.

ČTĚTE, čím už dříve Šimek Ostravě zatopil:

Max Šimek zablokoval stavební práce na Cihelní ulici

Trejbal však namítl, že není možné, aby město vybudovalo Šimkovi základovou desku – nemá v tuto chvíli peníze na to, aby něco stavělo na soukromém pozemku. Zopakoval, že do nové koncepce frekventovaného přestupního uzlu, v jejímž rámci chce zároveň soukromý developer postavit moderní obchodní molo, ani zastřešená tržnice příliš nezapadá.

Druhá etapa revitalizace přednádražního prostoru ve Svinově, jejíž součástí bude přesun starého autobusového terminálu přímo pod mosty, vybudování nového přestupního systému s eskalátory, výtahy a přístupy pro zdravotně postižené či rekonstrukce zastávek na mostech, by měla přijít na tři čtvrtě miliardy korun. Další více než jednu miliardu korun chce do přednádražního prostoru investovat soukromý developer Svinov centrum. Plánuje tu postavit nové třípatrové obchodní molo. Hotovo by mohlo být do konce roku 2011.

MIROSLAVA CHLEBOUNOVÁ, MARTIN PLEVA