VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poruba má návod, jak vytvořit parkovací místa

Ostrava - Téměř jednu a půl miliardy korun a plochu o velikosti třiatřiceti fotbalových hřišť by potřebovala Poruba, aby uspokojila poptávku všech řidičů po parkovacích stáních. Tvrdí to odborná studie, kterou si obvod nechal vypracovat u Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava.

11.12.2009 7
SDÍLEJ:

Ilustrační foto z Ostravy-PorubyFoto: DENÍK/Adolf Horsinka

Studie navrhuje několik způsobů, jak navýšit kapacitu míst pro automobily a ulevit přetíženým lokalitám. „Součástí studie je průzkum, který probíhal v několika vytipovaných porubských lokalitách. Ten ukázal, že největší poptávka po parkovacích místech je v pracovních dnech mezi osmou a desátou hodinou večer,“ uvedl starosta Poruby Lumír Palyza (ČSSD). Podle studie v Porubě aktuálně chybí tři tisíce parkovacích stání. Na jejich výstavbu by bylo potřeba 1,4 miliardy korun. Výhled na další léta přitom není příznivý. Podle studie bude v roce 2030 v obvodu chybět až osm tisíc míst pro automobily.

„Jedním z řešení je spolupráce se soukromým sektorem označovaná jako PPP. Cílem je vtáhnout soukromý kapitál do řešení veřejných problémů. Nezbytnou podmínkou je zavedení uceleného systému parkování v našem městském obvodu, takzvaného místního organizátora. Ideálním řešením by bylo, kdybychom vytvořili samostatnou společnost, která by obhospodařovala parkování v celé Porubě,“ řekl Palyza s tím, že Investor by výstavbu parkovacích stání financoval a obvod by mu jeho investici začal splácet až po dokončení stavby. „Významnou část splátek bychom měli pokrýt z příjmů za parkování,“ vysvětlil starosta.

Nyní se vedení obvodu soustřeďuje na lokality, v nichž by se dalo podle studie získat terénními úpravami sto nových stání. „Zvažujeme také zavedení takzvaných rezidentních parkovacích karet pro obyvatele, kteří mají v daných lokalitách trvalé bydliště. Jedním z míst, kde bychom tento systém chtěli vyzkoušet, je oblast náměstí Boženy Němcové,“ řekl starosta s tím, že o systému parkování je nutné diskutovat s představiteli města i velkých městských obvodů, aby nevznikly rozdílné, a především nekoncepční systémy parkování v jednotlivých částech Ostravy. Studie statické dopravy v městském obvodu Poruba, na níž spolupracovali odborníci z ostravské Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava a Vysoké školy ekonomické v Praze, vznikla na objednávku porubské radnice. Ta za ni zaplatila přibližně šedesát tisíc korun. „Cena za materiály tohoto typu se běžně pohybuje v několikanásobně vyšších částkách. Porubská radnice ale nemusela hradit tak vysokou sumu, protože studii zpracovávali studenti univerzity v rámci vzdělávacího programu,“ tvrdí mluvčí porubské radnice Jana Končítková.

Autor: Miroslava Chlebounová

11.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Majitel strojírenské skupiny Vítkovice Jan Světlík.
10

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Stavba za osmnáct milionů korun by měla zajistit bezpečný průjezd mezi oběma městy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení