VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli výhybce vypnulo zařízení proud na jednokolejce

Ostrava /AKTUALIZOVÁNO/ - Lidé ze západního předměstí Ostravy, kteří se chtěli v pondělním ranním arktickém mrazu dostat co nejrychleji do tepla svých kanceláří, měliponěkud smůlu. Na tramvajovou linku číslo pět, jedoucí po jednokolejné trati mezi Zátiším, Dolní Lhotou, Vřesinou a Porubou, čekali na zastávce marně. Ti z Dolní Lhoty viděli ve výhybně odstavený vůz v protisměru a ustarané dispečery.

25.1.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Souprava,jež se už měla vracet na Porubu, tu pár minut před osmou hodinou uvázla ve směru do Zátiší. Zabezpečovací zařízení, které má zabránit kolizi protijedoucích tramvají, totiž řidičce nepovolilo vjezd do posledního jednokolejného úseku.Prvotní vysvětlení problému bylo nasnadě: zelená na semaforu nemůže naskočit, protože zařízení zamrzlo.

Jak se ale záhy ukázalo, viníkem kupodivu nebyl mráz abezpečnostní systém se naopak zachoval zcela tak, jak měl.Za všechno mohljev, ke kterému čas od času docházínezávisle na počasí– zaseknutá výhybka. Kvůliní se totiž ve chvíli, kdy řidička chtěla z Dolní Lhoty odjet, dostala se do potížídruhá„pětka“na opačném konci trati, těsně před smyčkou v Porubě. Řidič této soupravy musel vystoupit a výhybku přestavit ručně. Ovšem tím, že zůstal státna čidle zabezpečovacího zařízení, systém to vyhodnotil jako důvod kvypnutí elektřinyna celé trati.

Počet nehod mráz nezvýšil


„Výhybkové jazyky občas správně nedolehnou ke koleji, protože se mezi ně dostane například štěrk nebo led. Ve městě, kde je dvoukolejný provoz,to je rutinní záležitost, stačí, když řidič výhybku zajde vyčistit,“ vysvětlilmluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht. Pokud se ale výhybka zasekne naelektronicky hlídané jednokolejce, je řidič v podstatě v pasti. Snímače jsou totiž umístěny právě v těch místech, kde je nucen před neprůjezdnou výhybkou zastavit. A ve chvíli, kdy zařízení proud odpojí, musí se celá událost prošetřit, zjistit, zda některý z řidičů nechyboval, a sepsat záznam.

Celá procedura se sice v pondělí ráno stihla za20 minuta před půl devátou byly troleje zase pod napětím, mnoho promrzlých lidí však čekání na linku, která podle jízdního řádu tou dobou jede jednou za hodinu, vzdalo. Ti, kterým na cestě do města záleželo, se tam snažilidostat jinak, například díky ochotě okolojedoucích řidičů. Spoj, kterým denně jezdí několik desítek lidí, tak tentokrátna konečnou přijel téměř prázdný.

Samotné nebývale mrazivé počasí ve skutečnostipodle Albrechta provozostravské hromadné dopravynijak nezkomplikovalo.„Tramvajové, autobusové i trolejbusové spoje jezdí na celém území města v zásadě bez omezení.Jako každý jiný den v roce se stává několikobvyklých drobných dopravních nehod, které omezí plynulost dopravy,ty jsou však v řádu několika minut odstraněny,“ ujistil mluvčí dopravního podniku.

Autor: Ondřej Noskievič

Místo události:
25.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Nová elektrická tříkolka zahájí svůj víkendový provoz při úklidu v Mariánských Horách a Hulvákách v neděli 27. srpna.

Při úklidu v ostravském obvodu bude pomáhat elektrická tříkolka

Ilustrační foto

Kuzma hlásí poslední volná místa. Máte zájem?

Tohle se občas ve fotbale stává, řekl Fillo o střetu s Vaškem

/RZHOVOR/ Trenér ostravského Baníku na něj už před zápasem jasně ukázal prstem. „Fillo je rozdílový hráč,“ řekl o výrazné postavě sobotního zápasu. 

Hledá se ztracená Etiopanka

Karviná – Po ztracené cizince pátrají od neděle místní policisté. Zmizení ženy z Etiopie nahlásila rodina z Kuvajtu, která je v Karviné na dovolené. 

Ondrášek jako první v republice bude lékaře učit, jak pomáhat při umírání

Ostravský mobilní hospic Ondrášek získal akreditaci k výuce paliativní medicíny. Je prvním českým zařízením svého druhu, jež začne vzdělávat lékaře toužící pomáhat pacientům nejen při uzdravování, ale i při umírání.  

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Na likvidování následků nákazy afickým morem prasat se podílejí ode dneška i vojenští veterináři z Hlučína.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení