Slamečka řekl, že tím, že se dobudovalo spojení s celou dálniční sítí, celý úsek zpoplatnili tak, jako jsou zpoplatněny i jiné dálnice v okolí jiných měst, například v Liberci, v Plzni nebo kolem Olomouce či Prostějova.

Tvrdí, že zpoplatnění městských dálničních úseků čeká časem i Prahu a Brno. „Dálniční poplatky se budou platit i v těchto městech poté, co se dobudují vnější a vnitřní městské okruhy. Proto porovnání s Prahou, že se tam neplatí, není pravdivé,“ míní ministr.

Slamečka na jednání rozpočtového výboru sněmovny v Ostravě také uvedl, že stát letos investuje do budování dopravní infrastruktury v Moravskoslezském kraji více peněz než loni. Ze Státního fondu dopravní infrastruktury plánuje vydat 7,4 miliardy korun oproti loňským 6,2 miliardy. Prioritou pro příští roky je vybudování nového silničního spojení na Slovensko, silnice I/11, a obchvatu Frýdku-Místku. Poslední úsek dálnice D1 z Bohumína ke státní hranici s Polskem by měl být zprovozněn v březnu 2012.

Proti zpoplatnění ostravského úseku dálnice D1 společně protestují město i představitelé kraje. Za dálnici bez poplatků vznikla i petice.