Inspektoři z Úřadu pro civilní letectví provádějí měření přesnosti rádiové části systému, která slouží k navádění letadelna přistání. V úterý kalibrovali kurzový maják systému ILS, ve středu je na řadě měření sestupového majáku.

„S letadlem létáme v předepsaných trajektoriích a vyhodnocujeme data z vysílačů pozemních zařízení. Za letu jsem ve spojení s obsluhou pozemního zařízení. Podle naměřených hodnot upravujeme nastavení tak, aby vyhovělo předepsaným parametrům. Tyto informace jsou důležité pro přístrojové navádění letadelna přistání,“ vysvětlil inspektor ověřování leteckých pozemních zařízení Marek Dobrozemský.

Signály z vysílačů udávají letadlům jejich přesnou polohu. Právě podle těchto dat dokáže autopilot přivést stroj až k letišti a na dráhu určenou pro přistání, a to i za husté mlhy, deště nebo sněžení. V případě navigačního systému ILS CAT II instalovaného na mošnovském letišti může pilot převzít řízení nejpozději ve výšce 30 metrů nad zemí. V té chvíli už musí vidět přistávací plochu.

Podrobnosti ČTĚTE ZDE!

Podívejte se na video ze serveru Youtube na přistání letadla s pomocí systému ILS CAT III:

Zdroj: Youtube
Všechny články k mošnovskému letišti ČTĚTE ZDE!