Změna zahrnuje zrušení územní rezervy podél ulic 17. listopadu, Průběžné a navazující smyčky. Území bylo přitom vyhrazenopro výstavbu tramvajové tratiz centra do této lidnaté části Poruby.

„Naše sdružení sleduje tuto změnu územního plánu už od roku 2008. Už tehdy jsme upozorňovali, že navrhovaná úprava není vhodná a že rušit byť jen teoretickou možnost rozvoje tramvajové sítě není dobré,“ uvedl Kantor.

V navrhované změně územního plánu se podle něj radnice odvolává na odborný posudek, který si nechala zpracovat na dopravní katedře Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava.

„O mnohých závěrech této práce z roku 2008 by se přitom dalo už jenom vzhledem k době vzniku polemizovat. Jeden z argumentů je předpoklad ukončení rozvoje a zástavby v oblasti osmého obvodu. Přitom právě nedaleko plánované smyčky vznikly v uplynulých letech nové bytové domy a další se plánují v těsné blízkosti. Paradoxně přímo územní rezerva určená pro smyčku, v současnosti označená jako drobná zeleň, má být určena pro novou bytovou zástavbu. To vše jsou spíše důvody pro prodloužení trati než pro zastavení příprav a zrušení územní rezervy,“ upřesnil zástupce občanského sdružení.

Lidé se bojí zvýšeného hluku


Podle mluvčí ostravského magistrátu Andrey Vojkovské územní plán o vybudování tramvajové trati, která obslouží severní část Poruby, uvažoval a stále uvažuje. „Veškeré trasy zakotvené v územním plánu však byly a jsou kritizovány občany, zvláště pak kvůli obavám ze zvýšení provozu na těchto komunikacích a hluku z tramvají. Zmíněná změna územního plánuale nebude znamenat, že by nebylo možno v případě zájmu tuto trasu vystavět. Ověřovací studieovšem konstatovaly, že vedení zmíněné tramvajové trasy není pro obsloužení území nezbytné,“vysvětlila mluvčí ostravského magistrátu.

Náklady na výstavbu zhruba 2,2 kilometru dlouhé trati se dříve odhadovaly na 300 milionů korun, v současnosti by podle některých odborníků mohly být už ale až dvojnásobné. Podle mluvčí Poruby Jany Končítkové by zmíněná výstavba tramvajové trati v současné době nebyla nejšťastnějším řešením. „A to nejen s ohledem na finanční zatížení. Domníváme se, že by se výrazně zkomplikovala dopravní situace v Porubě. Pro obvod je z hlediska dopravy prioritou výstavba Prodloužené Rudné a Severního spoje, které ulehčí dopravě v centrální části městského obvodu,“ dodala Končítková.