VYBRAT REGION
Zavřít mapu

České dráhy reagují na konkurenci a zlevňují

Ostrava – Státní dopravce musel zareagovat na soukromou konkurenci. Také modré vlaky nabídnou cestujícím to nejlepší, co si České dráhy mohou dovolit.

26.9.2011 3
SDÍLEJ:

Pendolino bude bojovat se soukromou konkurencí. Na archivním snímku je nejmladší strojvůdce vlaku Pendolino Tomáš Polášek z Ostravy.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Reakce ČD přišla v den, kdy na trasu Havířov - Ostrava- Praha poprvé vyjely žluté vlaky IC RegioJet. Náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek pro Českou televizi potvrdil, že dráhy budou o cestující bojovat za každou cenu.

Vše o tématu železniční dopravy čtěte v Souvisejících článcích

„Na trase budou nadále jezdit pendolina. V dalších vlacích budou vagony, které budou rovněž klimatizovány a budou mít elektrické zásuvky i pro cestující II. třídy. I naši cestující budou dostávat nápoj zdarma a změny připravujeme i v cenové nabídce,“ řekl Blažek.

Jak už Deník informoval dříve, dá se předpokládat, že ČD budou měnit cenu místenek v pendolinu, které dnes zdražují běžné jízdné o 200 korun. Vyloučeno není ani zlevnění nebo zrušení ceny u ostatních místenek. „Budeme bojovat slevami a naše věrné zákazníky si udržíme,“ potvrdil Blažek.

Ve své první reakci na zavedení žlutých expresů IC RegioJet přišly ČD s vedením pendolina po stejné trase z Prahy přes Ostravu a Havířov až do Žiliny. Jezdit má od prosince. Deník o tom informoval v článku: Od prosince může pendolino jezdit i přes Havířov

Náměstek současně přiznal, že konkurence nutí České dráhy hledat zdroje financí, které si souboj dopravců žádá. „RegioJet nám loupe perníček. Ale jen ten nejlepší a sladký. Ten tvrdý nechává nám. Konkurence tak bude mít i nepříjemný efekt, na který doplatí méně lukrativní tratě. Mě je to líto, ale budeme šetřit na těchto tratích. Nutí nás to také rychleji prodávat nás majetek,“ vysvětlil.

Blažek nezapomněl připomenout nepříjemnost, která se soukromému dopravci stala v době zkušebního provozu. „Já jsem s majitelem Student Agency Radimem Jančurou před několika dny mluvil a upozorňoval jsem ho na bezpečnost v železniční dopravě. Nesmí se stávat, to co se jim stalo, když jejich lokomotiva projela návěstidlo na červenou a vjela do cesty našemu rychlíku. Jen díky duchapřítomnosti železničářů se nic nestalo. My však budeme požadovat důkladné prošetření události, kontroly způsobilosti strojvedoucích i dodržování rychlosti vlaků,“ řekl Blažek.

České dráhy mají povoleno koupit velmi rychlé soupravy RailJet od rakouských státních drah. Ty nasadí na mezinárodní spoje do Německa a Rakouska. „Snažíme se udržet i na mezinárodním trhu. K tomu potřebujeme vlaky s rychlostí 200 km za hodinu. Plánujeme s nimi jezdit do Vídně nebo do Hamburku,“ prozradil Blažek.

Ani na německých kolejích se však České dráhy české konkurence nezbaví. Student Agency totiž spolupracuje s Deutsche Bahn. V současné době s nimi jedná o provozu právě na lince Praha – Hamburk.

Autor: Libor Běčák

26.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Deník - Naši prvňáci

Tento týden představíme školáky z ostravských ZŠ Ukrajinská a Na Mlýnici

Ilustrační foto

Laser ukázal, že firma šetřila na asfaltu. Silnici zřejmě opraví znovu

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

VOLEBNÍ GULÁŠ: Babiš do Ostravy nepřijel aneb Malé politické faux-pas s úsměvem

Volební dvojka regionální TOP 09 dorazila v pondělí na porubské Alšovo náměstí dříve, než moravskoslezští lídři hnutí ANO, které zde pořádalo setkání s občany.

VOLEBNÍ GULÁŠ: Komunisté z 36 kandidátů vysílají „do boje“ hned 11 žen

Do Ostravy na závěrečný tiskový brífink KSČM nedorazil předseda Ústředního výboru (ÚV) Vojtěch Filip ani jednička krajské kandidátky Leo Luzar. Právě na návrh komunistů se totiž v pondělí konalo mimořádně zasedání poslanců v otázce lithia, respektive umožnění dobývání dobývání této rudy na Cínovci prospektory z Austrálie.

Po tragické nehodě zůstávají Dlouhé stráně mimo provoz

Těžkým technickým ořiškem zůstává vyproštění havarovaného jeřábu z dolní nádrže přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení