VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusy na CNG: proč netankují na Hranečníku?

/ZAUJALO VÁS/ Nové ekologické autobusy na CNG z celé Ostravy musejí přejíždět k tankování do Martinova. Jiná plnicí stanice pro ně ve městě zatím není.

9.5.2016 2
SDÍLEJ:

Přestupní terminál Hranečník. Foto: Deník/Lukáš Kaboň

Značná část ekologických autobusů ostravského dopravního podniku (DPO), které jezdí na stlačený zemní plyn (CNG), parkuje v depu na Hranečníku.

Přesto musejí přejíždět (podle Mapy.cz je jedna cesta dlouhá asi 20 kilometrů - pozn. red.) do provozovny v Martinově, kde je jediná velkokapacitní plnička CNG. Zvýšeného provozu zejména ve večerních hodinách si už všimli někteří lidé bydlící poblíž dílen DPO, kde plnička stojí.

Jak uvedl mluvčí Miroslav Albrecht, DPO s potřebou manipulačních přejezdů do Martinova předem počítalo a efektivitu samotného projektu to tedy neovlivňuje.

Přesto jde, jak si vedení podniku samo uvědomuje, o výrazně neekonomickou situaci, kterou se snažilo změnit zakázkou na výstavbu plničky přímo na Hranečníku. Po čase ji ovšem zrušilo.

ÚDAJNĚ NEVÝHODNÁ

„Zakázka nebyla přidělena, protože existují řešení, která jsou pro nás hospodárnější, a cíle lze dosáhnout jiným způsobem za ještě nižší náklady," podotkl mluvčí podniku Miroslav Albrecht.

Jak Deník zjistil, nejvýhodnější nabídku podala společnost Vítkovice Doprava ze skupiny Vítkovice Machinery Group (VMG), která zrušení zakázky zpochybňuje.

„Hodnotící komisi zadavatele (DPO, pozn. red.) se námi uvedená cenová nabídka naopak zdála jako mimořádně nízká a zadavatel požadoval vyplnění nákladových položek. Zodpověděli jsme tedy náklady na servis, elektřinu, obstarání a distribuci plynu či pojištění," přiblížila tisková mluvčí VMG Eva Kijonková s tím, že nízká cena se odvíjela také od toho, že plničku by druhotně využívala i veřejnost a stála by na pozemku společnosti Vítkovice Doprava v obrátkové vzdálenosti tří a půl kilometru od areálu DPO.

Podle mluvčí VMG dopravní podnik následně tři měsíce nepodnikl žádný krok a po zaslání žádosti o poskytnutí informací o aktuálním stavu řízení v polovině března oznámil, že zakázku ruší.

POSTAVÍ VLASTNÍ

„S tímto rozhodnutím nesouhlasíme a podali jsme námitky, u kterých následně zadavatel rozhodl, že jim nevyhovuje. Ve svém rozhodnutí však neuvedl dostatečný důvod zrušení zadávacího řízení. Strohou informaci, že předložené nabídky uchazečů jsou pro zadavatele ekonomicky nevýhodné, považujeme za netransparentní a nečitelné," doplnila mluvčí Eva Kijonková.

V čem je podle DPO problém? „Zakázka byla vypsána tak, že dodavatel by byl investor, vlastník i provozovatel plničky. Plnění autobusů na CNG na Hranečníku by však mohlo být výhodnější než přejezdy do Martinova, proto s tímto záměrem pracujeme a budeme připravovat stavbu vlastní plnicí stanice v areálu provozovny Hranečník," vysvětlil mluvčí DPO.

Nová soutěž je podle něj připravována pouze na dodávku stavební části a technologie. Investorem, vlastníkem a provozovatelem plničky bude dopravní podnik. „Odhadujeme, že zprovoznění plničky je reálné v příštím roce, s tím, že je potřeba dbát na podmínky projektu, na základě kterých lze čerpat finanční podporu," uzavřel Miroslav Albrecht.

Na druhé straně barikády však převládají názory, že tento záměr měl dopravní podnik už od počátku a u Vítkovic, které s těmito plnicími stanicemi mají zkušenosti u nás i v zahraničí, pouze zjišťoval potřebné informace.

Autor: Petr Jiříček

9.5.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
AN 124 Ruslan nad Havířovem.
24

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Majitel strojírenské skupiny Vítkovice Jan Světlík.
10

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Stavba za osmnáct milionů korun by měla zajistit bezpečný průjezd mezi oběma městy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení