VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusy na CNG: proč netankují na Hranečníku?

/ZAUJALO VÁS/ Nové ekologické autobusy na CNG z celé Ostravy musejí přejíždět k tankování do Martinova. Jiná plnicí stanice pro ně ve městě zatím není.

9.5.2016 2
SDÍLEJ:

Přestupní terminál Hranečník. Foto: Deník/Lukáš Kaboň

Značná část ekologických autobusů ostravského dopravního podniku (DPO), které jezdí na stlačený zemní plyn (CNG), parkuje v depu na Hranečníku.

Přesto musejí přejíždět (podle Mapy.cz je jedna cesta dlouhá asi 20 kilometrů - pozn. red.) do provozovny v Martinově, kde je jediná velkokapacitní plnička CNG. Zvýšeného provozu zejména ve večerních hodinách si už všimli někteří lidé bydlící poblíž dílen DPO, kde plnička stojí.

Jak uvedl mluvčí Miroslav Albrecht, DPO s potřebou manipulačních přejezdů do Martinova předem počítalo a efektivitu samotného projektu to tedy neovlivňuje.

Přesto jde, jak si vedení podniku samo uvědomuje, o výrazně neekonomickou situaci, kterou se snažilo změnit zakázkou na výstavbu plničky přímo na Hranečníku. Po čase ji ovšem zrušilo.

ÚDAJNĚ NEVÝHODNÁ

„Zakázka nebyla přidělena, protože existují řešení, která jsou pro nás hospodárnější, a cíle lze dosáhnout jiným způsobem za ještě nižší náklady," podotkl mluvčí podniku Miroslav Albrecht.

Jak Deník zjistil, nejvýhodnější nabídku podala společnost Vítkovice Doprava ze skupiny Vítkovice Machinery Group (VMG), která zrušení zakázky zpochybňuje.

„Hodnotící komisi zadavatele (DPO, pozn. red.) se námi uvedená cenová nabídka naopak zdála jako mimořádně nízká a zadavatel požadoval vyplnění nákladových položek. Zodpověděli jsme tedy náklady na servis, elektřinu, obstarání a distribuci plynu či pojištění," přiblížila tisková mluvčí VMG Eva Kijonková s tím, že nízká cena se odvíjela také od toho, že plničku by druhotně využívala i veřejnost a stála by na pozemku společnosti Vítkovice Doprava v obrátkové vzdálenosti tří a půl kilometru od areálu DPO.

Podle mluvčí VMG dopravní podnik následně tři měsíce nepodnikl žádný krok a po zaslání žádosti o poskytnutí informací o aktuálním stavu řízení v polovině března oznámil, že zakázku ruší.

POSTAVÍ VLASTNÍ

„S tímto rozhodnutím nesouhlasíme a podali jsme námitky, u kterých následně zadavatel rozhodl, že jim nevyhovuje. Ve svém rozhodnutí však neuvedl dostatečný důvod zrušení zadávacího řízení. Strohou informaci, že předložené nabídky uchazečů jsou pro zadavatele ekonomicky nevýhodné, považujeme za netransparentní a nečitelné," doplnila mluvčí Eva Kijonková.

V čem je podle DPO problém? „Zakázka byla vypsána tak, že dodavatel by byl investor, vlastník i provozovatel plničky. Plnění autobusů na CNG na Hranečníku by však mohlo být výhodnější než přejezdy do Martinova, proto s tímto záměrem pracujeme a budeme připravovat stavbu vlastní plnicí stanice v areálu provozovny Hranečník," vysvětlil mluvčí DPO.

Nová soutěž je podle něj připravována pouze na dodávku stavební části a technologie. Investorem, vlastníkem a provozovatelem plničky bude dopravní podnik. „Odhadujeme, že zprovoznění plničky je reálné v příštím roce, s tím, že je potřeba dbát na podmínky projektu, na základě kterých lze čerpat finanční podporu," uzavřel Miroslav Albrecht.

Na druhé straně barikády však převládají názory, že tento záměr měl dopravní podnik už od počátku a u Vítkovic, které s těmito plnicími stanicemi mají zkušenosti u nás i v zahraničí, pouze zjišťoval potřebné informace.

Autor: Petr Jiříček

9.5.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ve středu dopoledne vedení Slezského FC svolalo tiskovou konferenci, na níž chtělo vysvětlit, jak to ve skutečnosti bylo s počty lístků, které Baník obdržel pro své příznivce.
AKTUALIZOVÁNO

Lístky pro Baník: Jak to celé bylo?

Debata o projektu Hala pro šest tisíc nosnic na zastupitelstvu Nové Bělé.
3

Bouřlivá debata v Nové Bělé: Starosta musel sousedy mírnit

Zastupitelé Hlučína se s rančem nedohodli na vyrovnání

Dohody o prominutí úroků z prodlení a smluvní pokuty na březnovém jednání nebylo dosaženo.

Kauza Kramný: Rejžková „položila“ dovolání a začíná chystat ústavní stížnost

Dovolání v případu Petra Kramného bylo podle všeho zamítnuto, další šancí je ústavní stížnost.

AKTUALIZOVÁNO

Programátor se potřeboval odreagovat. A tak vytvořil fotoprůvodce Ostravou

/FOTOGALERIE DOPLNĚNÁ O SNÍMKY Z APLIKACE/ Dvaatřicetiletý ostravský programátor Jan Jasiok tráví většinu času za počítačem. V cestování a fotografování našel způsob, jak se nenuceně dostat „od stolu". Pohltilo jej to natolik, že pro mobily a tablety vytvořil fotoprůvodce Ostravou s kompletním servisem.

OBRAZEM: Zeď nářků a přání v Ostravě aneb Chcete něco? Napište to!

/FOTOGALERIE/ Chcete něco sdělit světu? Nepotřebujete k tomu žádný internet ani sociální sítě. V Ostravě stačí zajít do průchodu nedaleko bývalého kina Elektra, který spojuje Nádražní a Jurečkovu ulici.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies