VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boj o mostní přivaděče přiostřuje

/DENÍK SLEDUJE/ Při stavbě mostů, které propojují prodlouženou Místeckou s dálnicí D1, byl použit nekvalitní násypový materiál, který bobtná a deformuje nosné konstrukce mostů.

15.9.2014 9
SDÍLEJ:

Automobily nad tři a půl tuny nesmí na dálniční most v Přívoze. Na mostech jsou uzavřeny mostní závěry, vysunutá ložiska mimo přípustné meze a dochází k nerovnoměrným pohybům mostních podpěr.Foto: Deník/Miroslav Kucej

Jsou dálniční přivaděče k ostravské části dálnice D1 v havarijním stavu, nebo ne? Zatímco Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tvrdí, že mostům může dokonce hrozit i zřícení, a zvažuje, že by je pro dopravu uzavřelo úplně, zhotovitel, společnost Eurovia, je přesvědčen o opaku.

„Máme k dispozici dva týdny staré výsledky takzvané mimořádné mostní prohlídky, která byla na zadání ŘSD provedena na dvou mostech v Ostravě-Přívozu. Výsledky uvádějí, že mosty lze provozovat, a to za určitých podmínek, jimiž je omezení rychlosti provozu. Zpráva dále uvádí, že mosty lze zatížit nápravovou hmotností do 24 tun," uvedla mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

Na dálničních přivaděčích tak stále platí zákaz vjezdu nákladním vozidlům nad tři a půl tuny a maximální povolená rychlost padesát kilometrů v hodině.

ŘSD uvedlo, že podle průzkumu je stav obou mostů natolik kritický, že hrozí jejich zřícení. „Společnosti Eurovia jsme předali data, která jasně svědčí o tom, že deformace, ke kterým dochází, mohou mít za následek zničení konstrukce. Dopady poruch už se nyní projevují například tím, že se na mostech drtí římsy," konstatoval mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Nekvalitní násypy

Podle průzkumu je příčinou špatného stavu obou mostů špatný násypový materiál.

„Podle našich odborných předpokladů nejsou komplikace na mostech způsobeny jejich konstrukcí, ale materiálem, který je součástí násypového tělesa. Ten podléhá vysokým objemovým změnám bobtná a způsobuje tím enormní tlak na mostní opěry. To může mít vliv na celou nosní konstrukci mostů," uvedla mluvčí Štočková. Její slova potvrdil i zástupce ŘSD Rýdl.

„Byl použit nekvalitní materiál v přechodových oblastech mostů, který prochází velkými objemovými změnami," řekl Deníku Jan Rýdl.

Autor: Jakub Malchárek

15.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:
AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Majitel strojírenské skupiny Vítkovice Jan Světlík.
10

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Stavba za osmnáct milionů korun by měla zajistit bezpečný průjezd mezi oběma městy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení