VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Czech Raildays 2017 začal, Ostrava opět hostí Dny kolejové dopravy

/FOTOGALERIE/ Areál nákladového nádraží v Ostravě-Přívoze ožil v úterý akcí Czech Raildays - mezinárodním veletrhem zaměřeným na nové trendy v kolejové dopravě. Potrvá až do čtvrtka.

13.6.2017
SDÍLEJ:

Denis Jílek u lokomotivy Škoda 200 v barvě německé národní dopravní společnosti Deutsche Bahn.Foto: Deník / Radek Luksza

Nablýskané mašinky jsou hlavním lákadlem 18. ročníku Dnů kolejové dopravy, které začaly a ještě ve středu a ve čtvrtek potrvají na nákladovém nádraží v Přívoze.

Pořadatelé ale upozorňují, že by si návštěvníci neměli nechat ujít ani speciální drážní techniku, která nebývá hned tak k vidění, případě je představována poprvé.

Syn autobusáka? Fanda do železnice!

K prvním návštěvníkům Czech Raildays 2017 patřil i Denis Jílek (18), který dnes v Kladně vstával docela brzy ráno, aby přes Prahu vyrazil do Ostravy za svou zálibou - železnicí!

Vlakvedoucí nikoliv strojvůdce, tak si představuje středoškolák z Kladna dvou další kariéru, pochopitelně na železnici.

„Přijel jsem s kamarády samozřejmě vlakem. Za hodinu a půl jsme měli veletrh skoro celý prochozený. Jsem tady podruhé, od loňska jsem se rozhodl jezdívat na dny kolejové dopravy každý rok,“ vysvětlil Jílek počítající se podle svých slov k nadšencům do vláčků. Takových, co se na nákladovém nádraží v Přívoze objevily kvůli uvedné mezinárodní železničářské akci spousty.

„Snad by mě měly bavit spíše autobusy, jelikož táta je jejich řidič z povolání, ale já jsem na kolejovou dopravu. Chytilo mne to už jako malého kluka, když jsem cestoval vláčky na výlety,“ podotkl Jílek s tím, že je v rodině „průkopníkem“ železnice. Pravidelně jezdí – na začátek a konec sezony – do železničního muzea u Rakovníka. V případě Ostravy cestu pojal i jako seznámení s městem.

Jílek na letošním ročníku Czech Raildays napočítal rekordní počet vystavovatelů. „Je jich o jednoho více, než vloni. Celkem tedy 198. Dvoustovky se organizátoři pokusili dosáhnout, ale nevyšlo jim to,“ uvedl s tím, že největším lákadlem pro něj byla lokomotiva Škoda 200. Červená mašina s nápisem, že jezdí až dvousetkilometrovou rychlostí, dorazila z Německa. Lidé se podívali i dovnitř.

„Strojvedoucí? To mě moc neláká. Já chci být vlakvedoucím,“ tvrdil Jílek usazený v kabině „mašinfíry“ škodovky dvoustovky. Mladík z Kladna proto ostatně nastoupil i na střední průmyslovou dopravní školu v Praze, má rok před maturitou.

Výlet na Czech Raildays do Ostravy mu a čtyřem dalším spolužákům povolil a též omluvil sám třídní učitel – považoval to za přínos pro jejich vzdělávání.

I s Jílkem a jeho kamarády v úterý mezinárodní železniční veletrh shlédly na dvě tisícovky návštěvníků.

„Největší účast očekáváme jako obvykle druhý den – tedy dnes,“ poznamenal manažer akce Stanislav Zapletal. Z letošních novinek vyzdvihl speciální kolejové vozidlo pro kontrolu, údržbu a opravu trakčního vedení typu MTW 100.013/7 představené SŽDC poprvé právě v Přívoze.

Autor: Radek Luksza

13.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Pondělní tragická nehoda si vyžádala život motorkáře

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Hluk čtyř motorů letounu blížícího se k přistání na ostravském letišti poutal k obloze zraky lidí na trase od Opavy přes Bílovec, Frýdek-Místek, Havířov, Šenov či Ostravu.

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

/TÉMA DENÍKU, ROZHOVOR/ Ve velmi tíživé situaci se nachází ostravská strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group. Impérium Jana Světlíka prochází náročnou restrukturalizací a bojuje o přežití. Některé z dceřiných společností, jako naposledy Vítkovice Power Engineering, už skončily v konkurzu, ty životaschopné vedení holdingu zeštíhluje a snaží se jim udat nový směr. Dokáže se tradiční značka Vítkovice, která má příští rok slavit 190 let od založení, nakonec odrazit ode dna? Může Jan Světlík ještě vidět světlo na konci tunelu?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení