DENÍK SLEDUJE

Tohle že je dálnice? Vždyť tady člověk může jet maximálně osmdesátkou a ještě si připadá, jako by plul po zvlněném moři, a ne jel po nové autostrádě. Takovouto kritikou směřující na ostravský úsek dálnice D1 nyní řidiči nešetří. Cesta, která byla zprovozněna teprve před třemi lety, se totiž zase vzdouvá.

„Stavíme tady nejdražší cesty, ta kvalita tomu přitom neodpovídá. Nechápu, jak může být tato nová dálnice pořád opravována. A to nemluvím o tom, že je zpoplatněna, a přitom se po ní nedá jezdit plnou rychlostí,“ stěžoval si například Petr z Poruby, který jezdí po dálnici do práce do Přívozu.

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové se bohužel znovu objevilo zvlnění, které tuto část dálnice v úseku zhruba mezi třebovickou elektrárnou a Přívozem v ještě větší míře potrápilo v roce 2008. Tehdy bylo v rámci reklamace odtěženo bobtnající podloží a povrch vozovky vyfrézován.

„Současné zvlnění není tak výrazné, přesto jsme po dohodě s policií kvůli bezpečnosti snížili v daném úseku rychlost na osmdesát kilometrů v hodině. Přes zimu budeme monitorovat, zda nebude docházet ještě k dalším změnám, na jaře vyhodnotíme, co dál. Do té doby bude platit omezení rychlosti,“ vysvětlila Vápeníková.

Na řadu zřejmě přijdou další geologické vrty do podloží, opravy na jaře příštího roku by pak opět v rámci reklamace měla řešit společnost Eurovia, nástupnická firma po ODS-Dopravních stavbách Ostrava, které tuto část autostrády stavěly.

„Na jaře příštího roku vozovku srovnáme. Bude to přesně podle harmonogramu dojednaného s investorem. Dálnice se vyfrézuje a udělá nová vozovka. Pak už by to mělo být v pořádku,“ vyjádřil se Tomáš Vítek z ostravské pobočky společnosti Eurovia.

Všechny články k dálnici ČTĚTE ZDE!