VYBERTE SI REGION

Další část rekonstrukce Nádražní ulice začne v dubnu

/VIDEO/ Jedna z nejvýznamnějších ostravských komunikací ulice Nádražní jde znovu „pod skalpel". Tentokrát v úseku od Stodolní po ulici 28. října. Rekonstrukce bude zahájena 1. dubna a hotova by měla být v listopadu. Město přijde na 81,5 milionu korun.

4.3.2016 AKTUALIZOVÁNO 4.3.2016
SDÍLEJ:

Druhá etapa rekonstrukce Nádražní ulice začne 1. dubna 2016, předpokládaný termín dokončení je listopad 2016.Autor: Deník/Miroslav Kucej

Počátkem dubna začne v centru Ostravy druhá etapa rekonstrukce Nádražní ulice. Přinese podobné komplikace jako ta předchozí. Řidiče čekají objízdné trasy a kolony, cestující hromadnou dopravou zase přestupy a výluky tramvají.

Podle primátorova náměstka Břetislava Rigera (Ostravak) se budou opravovat veškeré inženýrské sítě, tramvajové koleje, silnice, chodníky a k tomu i veřejné osvětlení.

„Tentokrát však v úseku mezi Stodolní a ulicí 28. října," uvedl náměstek Riger. Město rozhodlo o opravě ulice, kterou denně projíždí až 9500 automobilů, kvůli havarijnímu stavu kanalizace.

Lidé si mohli povšimnout, že po dokončení první etapy rekonstrukce nebyly v Nádražní ulici vyznačeny přechody pro pěší. Podle vedení města jde o promyšlený tah. „Vyznačeny by neměly být ani po dokončení druhé etapy. Cílem je, aby se jednalo o ulici, ve které budou mít přednost lidé, nikoliv auta. Nádražní by měla být městskou, pomalou ulicí. Lidé ji tak budou moci překračovat v místech, kde si usmyslí," vysvětlil náměstek primátora Břetislav Riger (Ostravak).

Doplnil, že také při druhé etapě rekonstrukce Nádražní ulice o délce 385 metrů bude omezena tramvajová doprava.

„Dojde k dočasnému přemístění zastávky Elektra v době realizace inženýrských sítí a výluk MHD. Tramvaje budou, stejně jako loni, jezdit po jedné koleji. V době prázdnin je připravena více než měsíční výluka tramvajové dopravy, kterou nahradí autobusy. Úplné výluky tramvajové dopravy budou také od 1. do 4. dubna a od 4. do 6. června, kdy bude tramvajová doprava převáděna na jednu kolej," vysvětlil Břetislav Riger.

Po rekonstrukci budou chodníky na zastávkách rozšířeny o nástupiště s obrubníkem, která dosáhnou až ke kolejím stejně, jak je tomu na zastávce Stodolní.

Hlavními objízdnými trasami pro řidiče pak budou opět Poděbradova a Tyršova ulice.

Při první fázi od 1. do 4. dubna bude uzavřena Nádražní ulice ve směru z Přívozu na Novou Karolinu v úseku od Mlýnské po ulici 28. října. Ve směru z Nové Karoliny do Přívozu v úseku od Zámecké po Mlýnskou ulici.

Druhá fáze, která začne 5. dubna a bude ukončena 4. června, Nádražní uzavře ve směru z Přívozu na Novou Karolinu v úseku od Mlýnské po ulici 28. října, ve směru z Nové Karoliny do Přívozu v úseku od ulice Čs. legií po Mlýnskou.

Průjezd křižovatkou 28. října s Nádražní po ulici 28. října od Pivovarské a od ulice Na Karolině ve směru na Porubu nebude možný, mimo MHD.

Potřebné informace budou, stejně jako v minulosti, zveřejňovány na webu nadrazni.ostrava.cz

Termíny * První etapa začala 17. dubna 2015, dokončena byla 30. listopadu 2015. Druhá etapa začne 1. dubna 2016, předpokládaný termín dokončení je listopad 2016.

Fáze
První fáze od 1. do 4. dubna bude znamenat tramvajovou výluku, nasazena bude náhradní autobusová doprava. Pro řidiče bude Nádražní ulice uzavřena ve směru z Přívozu na Novou Karolinu v úseku od Mlýnské po ulici 28. října. Ve směru z Nové Karoliny do Přívozu v úseku od Zámecké po Mlýnskou.

Druhá fáze od 5. dubna do 4. června znamená, že tramvajový provoz bude veden po jedné koleji, zastávka Elektra bude přemístěna na zastávku Karolina, zastávka Stodolní bude přemístěna na provizorní zastávku směrem k ulici Českobratrské.

Pro řidiče se Nádražní uzavře ve směru z Přívozu na Novou Karolinu v úseku od Mlýnské po ulici 28. října, ve směru z Nové Karoliny do Přívozu v úseku od ulice Čs. legií po Mlýnskou. Průjezd křižovatkou 28. října s Nádražní po ulici 28. října od Pivovarské a od ulice Na Karolině ve směru na Porubu nebude možný, mimo MHD. 

Náklady 
* Odhadované celkové náklady byly 308 milionů korun s DPH. Zhotovitelem je Společnost Nádražní, sdružující společnosti STRABAG a STASPO s nabídkovou cenou 164,5 milionu korun s DPH. 
Co oprava přinese
* ODHLUČNĚNÍ KOLEJÍ tramvaje už nebudou jezdit po panelech, ale po živičném povrchu, drážní těleso bude podložené anitivibrační rohoží a kolejnice obložené pryžovými bokovnicemi.

BEZPEČNOST ZASTÁVEK větší bezpečnost zajistí cestujícím zastávkové mysy (rozšířené o nástupiště s obrubníkem, které dosáhnou až ke kolejím), v momentě, kdy na zastávce bude stát tramvaj, budou muset řidiči počkat, než odbaví cestující, aby mohli pokračovat v jízdě.

MODERNIZACE inženýrských sítě (vodovod, plynovodu…) a kanalizace.

KVALITNÍ POVRCHY nový svršek vozovky a moderní chodníky, zklidnění dopravy (snížení počtu projíždějících vozidel na polovinu). 

Zdroj: MMO

Autor: Martina Koziolová

4.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Deník hledá největší osobnost kraje - OSOBNOSTI KULTURY

/HLASUJTE V ANKETĚ POD ČLÁNKEM/ Zanechali v historii našeho regionu výraznou stopu nebo dělají dobré jméno našemu kraji svou činností i dnes. Výrazných osobností spojených se severní Moravou a Slezskem najdeme v historii i současnosti celou řadu. Které z nich jsou ale ty „NEJ"?

Prvňáci z Mariánských Hor a Hulvák se pojedou seznámit k moři

Ne všichni prvňáčci z obvodu Mariánské Hory a Hulváky, kteří na počátku září poprvé usednou do školních lavic, se budou rozpačitě a stydlivě seznamovat se svými spolužáky a učiteli.

Zaměstnanci úřadů práce čelí stovkám útoků. Nejvíce v našem kraji

Nejčastěji slovně, někdy dokonce fyzicky jsou napadáni zaměstnanci úřadů práce v Moravskoslezském kraji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.