Zkušební režim se týkal linek 21 (z ÚAN do Horních Datyní) a 81 (z ÚAN do Řepišť). Původně se měl od 11. prosince prověřovat několik měsíců, nicméně po pouhých třech dnech byl nástup předními dveřmi ukončen.

Dopravce podle svých slov za tu dobu stihl získat dostatek potřebných informací.

„Zkušenost z těch několika dnů nás přiměla k přehodnocení původní představy, přičemž hlavním motivem byl ohled na komfort cestujících a plynulost přepravy," sdělil Deníku mluvčí Miroslav Albrecht.

Přečtěte si také: Ostrava 2020: MHD bude bez dieselových autobusů

Lidé totiž návrh na redukci „neplatičů" sice vítali, zároveň ale poukazovali na markantní zpoždění spojů. „Je pravda, že v autobuse nepotkáme cestující načerno, ale ve špičce to bude masakr," očekávala Alexandra Jurečková.

ZPOŽDĚNÍ HNED NA DRUHÉ ZASTÁVCE

Realita jí dala za pravdu. „Dneska na lince 81 zpoždění deset minut," reagoval 12. prosince na facebookových stránkách DPO Zdeněk Lukša.

„Nejhorší věc, kterou udělali. Zpoždění šest až deset minut hned na druhé zastávce," vypozorovala za tu dobu také Andrea Leváková Mandoková. Detailní výsledky ze zkušebního provozu DPO ještě nemá k dispozici, poznatků však nasbíral dostatek. Navenek to ovšem vypadá, že spíše negativních.

Přečtěte si také: Nové "speciály" pro Ostravu: Jaké budou nejmodernější tramvaje v zemi? 

REŽIM BY UPRAVILI

„V tuto chvíli je předčasné hovořit o dalších rozhodnutích v této oblasti. Můžeme však říct, že o nástupu předními dveřmi opravdu reálně uvažujeme a po dohodě s objednatelem dopravy (městem pozn. red.) bychom jej v budoucnu v upraveném režimu chtěli zavést," dodal Miroslav Albrecht s tím, že o linkách, na kterých by povinný nástup pouze předními dveřmi byl zaveden, ještě není zcela rozhodnuto. Počítá se však i s těmi testovanými.

Mohlo by vás zajímat: Z Bazalů má být tréninkový areál. Jedno hřiště vyjde na 50 milionů. Co vy na to?

Ostravskou děkanskou kauzu v HGF řeší už i ministerstvo

„Legenda" socialistických prodejen opět v prodeji. Ostravský kahan je zpět!