Na dvě desítky aut poháněných elektřinou vyrazilo směrem na Klimkovice, Fulnek, Odry, Hranice nad Bečvou a dále až k hradu Helfštýn. Dokázat, že i v České republice se dá cestovat čistě a jednoduše. To byl jeden z hlavních cílů 1. moravskoslezské celodenní elektrotour.

Na startu jízdy, která kopírovala trasu Jantarové stezky vedoucí už v dobách starověkého Říma i Moravou, byly například vozy značek BMW, Škoda, Mercedes, Nissan, Pegueot a další.

Jiří Včelař Kotas
Smlouva z roku 1924: páka na vydání muže, který chtěl být prezidentem

„Naše vozy jezdí tiše, nevypouštějí jedy a dají se jednoduše ovládat," vysvětlil jeden z účastníků celodenní elektrotour Radovan Burkovič. Jak dodal, dokáží elektromobily na jedno nabití ujet zhruba 150 kilometrů. Vzdálenost se různí podle typu a značky aut.

A zajímalo by vás, jakou rychlost dokáží elektromobily vyvinout? „To je různé podle značky vozu. Jsou tu auta, která by hravě mohla jet i rychleji než 200 kilometrů v hodině, u těch dalších se ta rychlost pohybuje od 140 do 170 kilometrů. V čem jsou ale tato auta jedinečná, to je zrychlení. Nejsem sice žádný závodník, ale troufnu si tvrdit, že na ostravských semaforech se můj Pegueot rozjíždí v porovnání s jinými vozy velmi svižně. Na zrychlení z nuly na 50 kilometrů potřebuji zhruba 2 sekundy," pochvaloval si jízdní vlastnosti elektromobilu Radovan Burkovič.

První etapové zastavení bylo na jednom z největších evropských hradů na Helfštýně, druhé pak v areálu Technického muzea Tatra v Kopřivnici. Naše jízda skončila opět u areálu Slezskoostravského hradu," upřesnil Radovan Burkovič. První moravskoslezskou celodenní elektrotour uspořádal dlouholetý ostravský elektromobilista Milan Rajchl.

Ilustrační foto.
Kouření v obchodních centrech? Na kávu už brzy bez cigarety