VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dýchám pro Ostravu: jak se daří webu o ovzduší?

Ostrava /DENÍK SLEDUJE/ - Internetový portál věnovaný problematice ovzduší spustilo před více než dvě měsíci město Ostrava. Kolik lidí stránku navštěvuje a jak často se na ní objevují nové informace?

22.2.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Informace o aktuálním stavu ovzduší, přehled kroků, které město udělalo pro jeho zlepšení či lékařská doporučení v době smogu. To přináší obyvatelům Ostravy web Dýchám pro Ostravu, který město spustilo v prosinci.

Související články:Dýchám pro Ostravu: Jak funguje nový web města?

Za první dva měsíce fungování navštívilo stránky podle mluvčí magistrátu Andrey Vojkovské tři tisíce unikátních návštěvníků. „Většina z nich opakovaně. Vzhledem k vývoji stavu ovzduší v tomto období to považujeme za dobrý výsledek,“ sdělila Deníku Vojkovská.

Na pondělní debatě o ovzduší, která se konala ve Fiducii, někteří účastníci tvrdili, že web se málo aktualizuje a chybí prostor, kde by se dalo diskutovat. Mluvčí magistrátu naopak tvrdí, že web se „oživuje“ každý týden.

„Kromě on-line aktualizace dat v tabulkách a v předpovědi počasí aktualizujeme stránky několikrát týdně. Prováděny jsou jednak drobnější změny zveřejňování aktualit, pozvánek na besedy, doplňování fotogalerie, ale také úpravy některých sekcí nebo vylepšení mapy brownfieldů,“ uvedla Vojkovská a dodala: „V počátku jsme přidávali nové části a upravovali stávající. Přibyly například zápisy z jednání Pracovní skupiny k ovzduší v Moravskoslezském kraji, kterou zřídilo Ministerstvo životního prostředí. Vylepšena byla mapa brownfieldů. Namísto původní jednoduché mapy byla publikována interaktivní mapa, která umožní získat informace o konkrétních lokalitách, včetně majitelů nebo složení kontaminace.“

Co se týká diskusního fóra, město se nebrání ho na portále zavést.

„V minulých informačních kampaních města (Uč se jazyky, Ostravu nedáme) jsme jako místo pro diskusi použili sociální sítě. Pokud jde o téma ovzduší a ekologie na Ostravsku, existuje v současnosti množství webů a stránek na sociálních sítích, které se tématu věnují. Jednou z posledních je například stránka Topime Fajně, která vznikla v rámci kampaně ministerstva životního prostředí k lokálním topeništím na facebooku. S ohledem na toto množství jsme novou zatím nezřizovali. Diskuse nicméně sledujeme, a vznikne-li potřeba ustavit novou, uděláme to,“ uvedla Vojkovská.

A jak se bude portál Dýchám pro Ostravu dále vyvíjet? „Chceme dát prostor zajímavým osobnostem z regionu, aby mohly komentovat stav životního prostředí. Plánujeme propojit stránky s aplikacemi v chytrých telefonech, abychom ještě zvýšili dostupnost dat pro uživatele,“ dodala Vojkovská.

Autor: Tereza Krumpholzová

22.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešovaná Etiopanka Medina Mohammed Ali.

Hledá se ztracená Etiopanka

Divoké prase, ilustrační foto.

Proti africkému moru bojují i vojenští veterináři z Hlučína

Kuňkaliště Proskovice je jedním z nejmenších koupališť v širším okolí Ostravy

Ačkoliv kvůli výkyvům počasí tu sezonu hodnotí jako průměrnou, lidé si zdejší klid a pohodu nemohou vynachválit. Do Proskovic chodí „kuňkat“ hlavně starší ročníky z Ostravy.

Okradení číšníci varují ostatní restaurace

Slibuji vám, že už se v Opavě nenajíte, řekla podvodnici servírka Eliška Oberherrová z restaurace La Barca na Stříbrném jezeře.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Pondělní tragická nehoda si vyžádala život motorkáře

Včera krátce před polednem došlo na Bohumínské ulici 151 v Ostravě k dopravní nehodě osobního auta značky Hyundai a motocyklisty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení